توسط سازمان توسعه تجارت؛

مخالفت آمریکا با الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت تکذیب شد

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۱۳:۵۲:۳۹
کد خبر: ۳۶۴۹۸۰
مخالفت آمریکا با الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت تکذیب شد
سازمان توسعه تجارت مخالف آمریکا با الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت را تکذیب کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مطلب مذکور که از مخالفت آمریکا با الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی حکایت دارد، متنی است که 6 ماه قبل تدوین شده و سمت‌وسوی مضامین و تیتر آن مطلب با توجه به تحولات اخیر در روابط ایران و جهان و لغو تحریم‌های بین‌المللی نادرست است.

بر اساس این گزارش، موفقیت ایران در به نتیجه رساندن مذاکرات با قدرت‌های جهانی، احقاق حقوق خود و رفع تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، بر بسیاری از جریانات و معادلات جهانی تاثیر گذاشته و آن معادلات را به نفع ایران تغییر داده است؛ این موضوع در مصادیقی مانند پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی نیز تسری یافته و کشورهای صاحب نفوذ را با ایران همراه کرده است.

این در حالی است که کشور ایالات متحده آمریکا به‌عنوان یکی از 164 عضو سازمان تجارت جهانی، تنها دارای یک رأی برابر با سایر اعضای این سازمان بوده و در گذشته با استفاده از فضای به‌وجود آمده ناشی از تحریم‌های ناعادلانه، با سیاست یکجانبه‌گرایی خود مانع ایجاد اجماع برای تشکیل گروه کاری الحاق ایران به آن سازمان بوده است.

از همین رو با توجه به شرایط جدید بین‌المللی پس از اجرایی‌شدن برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه، بسیاری از کشورهای موثر عضو سازمان جهانی تجارت در ماه‌های اخیر حمایت خود را در جهت تسریع فرایند الحاق ایران به آن سازمان ابراز کرده‌اند که انتظار می‌رود اجماع لازم در این زمینه فراهم شود.

سازمان توسعه تجارت ضمن ابراز ناخرسندی از انتشار دیرهنگام مطلب مذکور و انتخاب تیتر نامناسب آن، از تمامی فعالان رسانه‌ای درخواست دارد خدمتگزاران ملت را در پیشبرد هرچه بهتر سیاست برون‌گرایی اقتصادی به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری که یکی از وجوه مهم آن عضویت در سازمان‌های موثر بین‌المللی است، بیش از پیش یاری نمایند.

نظر شما