لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ترکیه:

مسائل پیرامون ایران و ترکیه با گفت وگو قابل حل است/ ایران هیچگاه به دنبال دشمنی با عربستان نبوده است

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۲۰:۳۴:۵۷
کد خبر: ۳۶۵۱۰۱
مسائل پیرامون ایران و ترکیه با گفت وگو قابل حل است/ ایران هیچگاه به دنبال دشمنی با عربستان نبوده است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هیچگاه به دنبال دشمنی با عربستان سعودی نبوده است، گفت: در این رابطه ما همواره به دنبال روابط خوب بوده ایم اما گاهی رفتارهایی مشاهده می شود که نشان از دشمنی می دهد که این امر مایه تأسف است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی که به منظور شرکت در یازدهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به عراق سفر کرده است در حاشیه این اجلاس عصر امروز (یکشنبه 4 بهمن ماه) با سلیمان کارامان رئیس مجلس ترکیه دیدار کرد.

لاریجانی در آغاز این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و ترکیه عمیق و برادرانه است، گفت: قطعا برای جمهوری اسلامی ایران این روابط در اولویت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما از ترکیه به خاطر همکاری با ایران در دوران تحریم ها تشکر می کنیم، از طرف دیگر تجربه 50 ساله دو کشور نشان می دهد که با گفت وگو می توان به راه حل رسید.

وی با بیان اینکه ایران هیچگاه به دنبال دشمنی با عربستان سعودی نبوده است، افزود: در این رابطه ما همواره به دنبال روابط خوب بوده ایم، اما گاهی رفتارهایی مشاهده می شود که نشان از دشمنی می دهدکه این امر مایه تأسف است.

در این دیدار همچنین سلیمان کارامان رئیس مجلس ترکیه ضمن تبریک به مناسبت حصول توافق هسته ای، گفت: این پیروزی دیپلماتیک نه تنها برای ایران، بلکه برای ترکیه و کل منطقه است و باید از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم.

وی با تشکر از موضع گیری های ایران درباره حوادث تروریستی استانبول، گفت: این اقدامات تروریستی نشان می دهد که باید به اتفاق با این پدیده مقابله کنیم.

کارامان افزود: مسائل منطقه نباید به روابط دو جانبه ایران و ترکیه لطمه بزند و باید مناسبات سیاسی و اقتصادی را توسعه دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز