مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

کاهش ۲.۸درصدی شاخص تولید کننده بخش صنعت

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۱:۴۷:۲۲
کد خبر: ۳۶۵۳۵۹
کاهش ۲.۸درصدی شاخص تولید کننده بخش صنعت
مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت در فصل پاییز 1394 به عدد 189.1 رسید که نسبت به فصل گذشته(تابستان ) 1.8درصد و نسبت به فصل مشابه در 1393 کاهش 2.8درصدی داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص قیمت بخش صنایع 'تولید زغال سنگ -پالایشگاه های نفت' با 2.9 درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد 160.1 ،بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل فصل پاییز امسال داشت .

رشته فعالیت 'تولید فرآورده های نفتی تصفیه شده' با سه درصد کاهش نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص این بخش داشته است.

شاخص قیمت بخش 'تولید فلزات اساسی' با 6.4درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد 172.6 رسید و این بخش رتبه دوم تاثیر گذاری در کاهش شاخص کل را به خود اختصاص داد.

رشته فعالیت 'تولید محصولات اولیه آهن و فولاد' هم 6.8درصد کاهش نسبت به فصل قبل (تابستان ) ثبت کرد .

برپایه این گزارش ، شاخص قیمت بخش 'صنایع مواد غذایی و آشامیدنی' با یک درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد 225.3،رتبه سوم تاثیر گذاری در کاهش شاخص کل را به خود اختصاص داده است.

رشته فعالیت کشتار دام و طیور با 17.7 درصد و تولید نوشابه های غیر الکلی گاز دار با 2.9 درصد کاهش نسبت به فصل قبل به ترتیب بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بخش مربوطه داشتند .

بخش های تولیدی محصولات از 'توتون و تنباکو سیگار' با 25.1 درصد،'تولید منسوجات' با 1.3درصد و 'تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی' با 0.5درصد کاهش نسبت به فصل قبل به ترتیب رتبه های بعدی را در کاهش شاخص کل داشته اند.

شاخص قیمت مربوط به بخش تولید سایر وسایل حمل و نقل نسبت به فصل قبل بخش پایانی این گزارش بود که بدون تغییر ماند.

نظر شما