عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

نوبرانه خارجی مهمان ناخوانده بازار شب عید

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۸:۲۹:۴۶
کد خبر: ۳۶۵۶۲۴
نوبرانه خارجی مهمان ناخوانده  بازار شب عید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه میوه‌های خارجی مهمان ناخوانده بازار شب عید کشاورزان است،گفت: پر بودن انبارهای داخلی از میوه‌های خارجی دسترنج کشاورزان را به باد می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  درباره  اشباع بازار کشاورزی از محصولات خارجی،گفت: گویا تولیدکننده داخلی درصنعت کشاورزی باید به جای حمایت،بی مهری ها  را لمس کند و این در حالی است که ما شاهد حضور مافیا در صنعت کشاورزی هستیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  اشباع میوه های خارجی در فاصله 2ماه مانده  به بازار شب عید نشانه حضور مافیا در صنعت کشاورزی است،تاکید کرد:سزاور نیست،کشاورزی راکه یکسال چشم انتظار فروش محصولاتش بود را با همکارهای قاچاقچی میوه از چرخه فروش حذف کنیم.

نکو ادامه داد:اراده ای برای برخورد با مافیای صنعت کشاورزی دیده نمی‌شود؛چراکه شاهد جولان محصولات خارجی به جای محصولات بومی درصنعت کشاورزی هستیم.

وی تصریح کرد:صنعت کشاورزی اهرم توسعه اقتصادی در کشور به شمارمی آید و از همین رو اگر توازن واردات و  صادرات به نحو مطلوب رعایت نشود؛نه تنها  منجر به افزایش شاخص اقتصادی نمی‌شود؛بلکه می‌تواند ریشه تولید داخلی را  با کالاهای خارجی به  نحوی آبیاری کند که این صنعت مولد  به سادگی زمین گیر شود.

نماینده مردم  رباط کریم وبهارستان در مجلس با بیان  اینکه صنعت کشاورزی  برگرفته از مشخصه های اقتصادی از جنس تولید داخلی است،تاکید کرد:باید امتیاز ویژه برای کشاورزان در ایام مناسباتی همچون نوروز درنظر گرفته شود.

عضوکمیسیون اقتصادی  مجلس با بیان اینکه نگرانی کشاورزان در بازار شب عید می‌تواند صنعت  کشاورزی را  مهجور کند،یادآورشد: زمانی که ما مازاد تولید کشاورزی داریم؛چرا باید میوه‌های خارجی بازار داخلی ما را در دست بگیرند.

 سروکله میوه‌‎های لوکس وارداتی دوباره در بازار پیدا شده است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛قیمت هر دانه آواکادو 5 هزار تومان تا 7 هزار تومان، مانگوستین دانه ای 10 تا 15 هزار تومان بسته به اندازه آن، میوه ستاره ای دانه ای 4 تا 5 هزار تومان عرضه می‌شود.

سروکله میوه‌‎های لوکس وارداتی دوباره در بازار پیدا شده است و این روزها باوجود ممنوعیت واردات، این نوع میوه‌ها با قیمت گران در سطح شهر خودنمایی می‌کنند.

تنوع این میوه‌ها و توزیع آنها در بازار به گونه‌ای است که در مغازه‌های مرکز شهر نیز برخی از اقلام آنها را می‌توان دید، میوه‌هایی که البته به دلیل گران بودن قیمتشان، برخی از مردم حتی فرصت یک بار چشیدن طعم آن را نیز ندارند و حتی برخی نام آنها را نیز نمی‌دانند. در این راستا، به نظر می‌رسد که دوباره جذابیت برای فروشندگان این میوه‎‌ها در بازار به وجود آمده است که آنها به سمت خرید این میوه‌ها و فروش آنها در بازار رفته‌اند.

این در حالی است که چند وقتی بود با گران شدن دلار، این جذابیت در بازار برای میوه‌های لوکس فراهم نبود و از سوی دیگر، دولت هم وارداتشان را ممنوع اعلام کرده بود، البته هنوز هم وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی تعیین سیاست‌های این حوزه، همچنان اعلام می‌کند که واردات میوه‌های لوکس ممنوع است، اما به هرحال ردپای این میوه‌ها در بازار به چشم می‌خورد.

 از سوی دیگر،برخی میوه‌های خارجی یا به اصطلاح وارداتی همچون آناناس، نارگیل و موز که البته در زمره میوه های لوکس قرار نمی‌گیرند، در بازار به وفور یافت می‌شوند و قیمت مناسبی هم دارند،به نحوی که قیمت هر کیلوگرم موز مرغوب در بازار حدود 3900 تا 4200 تومان است، نارگیل دانه ای 6 تا 10 هزار تومان عرضه می‌شود و آناناس هم بسته به اندازه و کیفیت آن، از دانه‌ای 15 هزار تومان تا 25 هزار تومان عرضه می‌شود.

دراین میان،نارنگی خارجی به قیمت 6 تا 8 هزارتومان عرضه می‌شود و هرکیلوگرم گلابی خارجی رنگ و لعاب‌دار هم به قیمت هر کیلوگرم 20 هزار تومان در برخی مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز