طوفان توئیتری زنان مسلمان علیه نخست وزیر انگلیس

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۹:۰۷:۱۹
کد خبر: ۳۶۵۶۵۳
طوفان توئیتری زنان مسلمان علیه نخست وزیر انگلیس
زنان مسلمان کارزاری توئیتری علیه نخست وزیر انگلیس در اعتراض به اظهارات وی که ظاهرا هفته گذشته به طور خصوصی درباره سلطه‌پذیری سنتی زنان مسلمان بیان شده بود به راه انداخته‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شمار گسترده‌ای از زنان مسلمان شامگاه یکشنبه در یک طوفان توئیتری علیه «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس شرکت کردند.

زنان مسلمان این طوفان توئیتری را علیه نخست وزیر انگلیس در اعتراض به اظهارات وی که ظاهرا هفته گذشته به طور خصوصی درباره سلطه‌پذیری سنتی زنان مسلمان بیان شده بود به راه انداخته‌اند.

ظاهرا این اظهارات در ارتباط با آزمون زبان انگلیسی که دولت کامرون اخیرا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود تطبیق مهاجران در جامعه مطرح کرده بیان شده است.

روزنامه تلگراف به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد: دیوید می‌داند که تمکین کردن زنان مسلمان از نظر سنتی مساله حساسی است اما رسیدگی به معضل گرایش جوانان به افراط گرایی بدون در نظر گرفتن عنصر تغییر فرهنگی در درون جامعه می‌سر نیست.

جای تعجب نیست که عبارت «سلطه پذیری سنتی» مورد پسند بسیاری از زنان مسلمان قرار نگرفته است.

«شلینا جان محمد» نویسنده ۴۱ ساله یکی از افرادی بود که این اظهارات را تاسف بار دانست. وی گفت: عقاید مختلف زیادی درباره زنان مسلمان با هم در آمیخته است که بیانگر تنوع، استعداد‌ها، و موفقیت‌های زنان مسلمان در انگلیس نیست. به نظرم آن‌ها فقط به دنبال تثبیت کلیشه‌های خاص هستند.

وی افزود که از دیدن تیترهای خبری متاثر شده و معتقد است که این اظهاراتِ منتسب به کامرون فقط شرایط را برای زنان مسلمان دشوار‌تر می‌کند.

جان محمد گفت در نتیجه به انگلیسی‌ترین شکل ممکن که پاسخی آمیخته با طعنه است واکنش نشان دادم.

وی افزود: توئیت‌هایی را با هشتگ «سلطه‌پذیر سنتی» منتشر کردم که هم جالب توجه است و هم طنزی تلخ را در دل خود دارد، که مورد استقبال واقع شده است.

شماز زنانی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند رو به افزایش است و هدف آن رساندن پیام روشن به نخست وزیر است.

جان محمد بازتاب این هشتگ را به نحو چشمگیر و فوق العاده‌ای الهام‌بخش توصیف کرد.

به گزارش برنا به نقل از ابنا، وی گفت: بسیار پر شور، پر هیجان و امیدوارکننده و جالب بود... مردم به شکلی واقعا مثبت پیام خود را به نخست وزیر منتقل کردند که از خواست واقعی زنان مسلمان برای تعامل با دولت حکایت داشت.

جان محمد تصریح کرد که این امر لازم است ضمن مورد تأئید قرار گرفتن نخست وزیر در توسعه سیاست‌های دولت در آینده نیز مد نظر قرار گیرد.

15_56a6fffe3f394

نظر شما