معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ کرد:

مصوبه دولت درباره نحوه پرداخت مابه‌التفاوت حقوق برخی از بازنشستگان

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۴:۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۶۶۴۴۰
مصوبه دولت درباره نحوه پرداخت مابه‌التفاوت حقوق برخی از بازنشستگان
هیئت وزیران درباره مابه التفاوت حقوق بازنشستگی مشمولین بند (ج) تبصره (18) قانون بودجه سال 1394 کل کشور تصمیم جدیدی اتخاذ کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

مابه التفاوت حقوق بازنشستگی مشمولین بند (ج) تبصره (18) قانون بودجه سال 1394 کل کشور، به میزان سنواتی که زودتر بازنشسته شده اند (حداکثر به مدت پنج سال) به عنوان بار مالی ناشی از اجرای حکم یاد شده مطابق قسمت اخیر بند (ج) تبصره (18) قانون مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط و با رعایت قوانین و مقررات، تأمین و به صندوق بازنشستگی ذی ربط پرداخت خواهد شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ 12/10/1394 برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

***

بند ج تبصره 18 قانون بودجه سال 94:

بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 5/6/1386 و قانون تمدید آن در دستگاههای اجرائی دولتی با موافقت بالاترین مقام اجرائی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد (52 ) و (53 ) قانون محاسبات عمومی کشور و بدون سنوات ارفاقی مجاز است. اجرای این حکم از محل اعتبارات هزینه‌ای مصوب دستگاهها تا سقف حداکثر پنج درصد (5% ) یا صرفه‌جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌رسد، قابل تأمین و پرداخت است.

نظر شما