رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

کاربرد هنر در انقلاب اسلامی، تقویت عدالت است

۱۳۹۴/۱۱/۰۸ - ۱۰:۳۶:۴۲
کد خبر: ۳۶۶۶۸۱
کاربرد هنر در انقلاب اسلامی، تقویت عدالت است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هنر متعالی تقویت کننده اراده و ایمان انقلابی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی در آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان «ترنم بیداری» اظهار کرد: کدام هنر است که همچون شهادت این‌گونه مورد استقبال پیر، جوان، خرد و کلان و تمام قریحه‌ها، تمام قشرها و تمام گرایش‌ها قرار گیرد که با هیچ پولی و با هیچ قدرت و اجباری نمی‌توان چنین عشق، شور و حماسه‌ای را به نمایش گذاشت.

وی افزود: هنر اصیل جوانانی را تربیت می‌کند که در خلیج فارس با قایق‌های کوچک خود به قلب ناوهای آمریکایی می‌کوبند و شهادت را به عنوان تجلی اراده الهی در مبارزه با مستکبران به منصه ظهور می‌رسانند.

وی اظهار کرد: شهادت نتیجه هنر انقلابی و اصیل است و شهیدان نغمه‌سرایانی هستند که زمزمه «یا حسین» را با ترنم بال ملائک در هم آمیختند و سرود توحید را در تمام عالم طنین‌انداز کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: هنر عرصه جمال است که «هوالجمیل» و تمام زیبایی‌ها نزد خداست و تعلق به خدای متعال دارد و هنر، انتقال لطافت‌هاست که «هوالطیف» و تمام لطافت‌ها نزد خداست و به او تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تلاش می‌کنند این لطافت را به استخدام خشن‌ترین و ظالم‌ترین رژیم‌ها بگیرند بدانند آب در هاون می‌کوبند که هنر، مسیر تعالی خود را در دستان با کفایت هنرمندان حقیقی طی خواهد کرد و به اوج خواهد رسید و چیزی نمی‌تواند جای هنر اصیل و منطبق با فطرت الهی انسان‌ها را پر کند.

وی گفت: مرحبا به این مردم که هنوز و با وجود تمام دشمنی‌ها و تلاش‌های دشمنان برای خارج کردن آن‌ها از محور حقیقت و فطرت، با قوت برمدار حقیقت و فطرت می‌چرخند و این راهی است که ملت ما انتخاب کردند و دشمنان را به وحشت انداختند؛ چراکه وقتی این راه و این مرام در قالب شعر یک شاعر متعهد و یا در موسیقی یک موسیقیدان متعهد قرار می‌گیرد کاخ ستمکاران را زیر و زبر کرده و به لرزه درمی‌آورد.

نقدی با بیان این‌که «در انقلاب اسلامی هنر برای تقویت عزم و اراده انسان‌هایی که به دنبال عدالت هستند به کار گرفته می‌شود»، اظهار کرد: چنین هنری برای قوت بخشیدن به قلب رزمنده‌ای که با دستان خالی در مقابل ابرقدرت‌های دنیا می‌ایستد به کار گرفته می‌شود و روزی سرود فتح در بیت‌المقدس به هفت زبان زنده دنیا طنین‌افکن خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز شما در شیراز با حضور خود و با این برنامه‌های جذاب و اجرای سرودهای متین و ارزشمندتان جواب برخی کنگره‌های هنرمندان را دادید که با آن فضاحت و دعوت به لهو و لعب همراه است.

وی از ایجاد و راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی برای مدت سه سال در مرکز استان فارس خبر داد و ابراز داشت: امید داریم همانطور که مردم و ملت ما در تمام عرصه‌های انقلاب برای جهانیان الگو بوده‌اند در عرصه موسیقی نیز بتوانند سرودها و نغمه‌های حماسی و انقلابی خود را به عنوان الگویی انسان‌ساز و پاک پیش روی تمام دنیا قرار دهند.

در مراسم اختتامیه جشنواره «ترنم بیداری» از خانواده سردار شهید حسین همدانی تجلیل شد و حاضرین در تالار حافظ دقایقی ایستاده آن‌ها را تشویق کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز