شهادت ۷ تن از مبارزان گردان‌های شهید عزالدین قسام

۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۱۱:۳۷:۰۸
کد خبر: ۳۶۶۹۶۸
شهادت ۷ تن از مبارزان گردان‌های شهید عزالدین قسام
۷ تن از مبارزان عضو گردان التفاح و الدرج در شرق شهر غزه در حین مرمت تونل های مقاومتی به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" روز پنجشنبه شهادت ۷ تن مبارزانش بر اثر فرو ریختن تونل مقاومتی به خاطر شرایط نامساعد جوی را تبریک و تسلیت گفت.

این گردان‌ها با انتشار بیانیه‌ای، اسامی این شهدا را به شرح زیر اعلام کرد: ثابت ریفی ۲۵ ساله فرمانده یکی از تیم‌های نخبه قسامی، جعفر حماده ۲۳ ساله، وسیم حسونه ۱۹ ساله، نضال عوده ۲۴ ساله، محمود بصل ۲۵ ساله، غزوان شوبکی ۲۵ ساله و عزالدین قسام ۲۱ ساله.

در این بیانیه آمده است که همه این مبارزان عضو گردان التفاح و الدرج در شرق شهر غزه بودند که در حین مرمت این تونل به مقام عظمای شهادت نائل گشتند.

این گردان‌ها فاش ساخت که ۱۱ تن از رزمندگانش در حین مرمت این تونل قدیمی بودند که بر اثر شرایط نامساعد جوی فرو ریخت و در پی آن 7 تن از این رزمندگان به شهادت رسیدند و ۴ تن دیگر نجات یافتند. نیروهای قسام در جریان نبرد العصف الماکول چندین عملیات از طریق این تونل به اجرا درآوردند که در پی این عملیات‌ها شماری از نظامیان اسرائیلی به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر هم زخمی شدند.

گردان‌های قسام بر پایبندی خود به عهد و پیمانش با شهدای فلسطین و اصرارش بر ادامه راه مبارزه و مقاومت تا زمان آزادی کامل سرزمین و اسرا و مقدسات فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

در این بیانیه تصریح شده است که اگر رزمندگان جان برکف تونل‌ها نبود، هرگز دشمن صهیونیستی نقره داغ نمی‌شد و هرگز این پیروزی‌ها شکل نمی‌گرفت و نظامیان اسرائیلی تار و مار نمی‌شدند و شالیت و اورون و دیگر نظامیان اسرائیلی که کلید آزادی اسرای قهرمان شدند، به اسارت نمی درآمدند.

گردان‌های قسام تاکید کرد که این نیروها زیر زمین را بهتر و بیشتر از روی آن می‌شناسند، آنان نیروهای مخفی هستند و مردم آنان نمی‌شناسند و فقط خداوند آنان را می‌شناسد.

به گزارش برنا به نقل از ابنا، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اعلام کرد که ارتباطش با گروهی از مجاهدانش در پی فروریختن یکی از تونل‌های غزه قطع شده است.

گردان‌های قسام شامگاه دیروز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه جست و جو برای یافتن این مبارزان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد امید به یافتن آنان وجود دارد.این گردان‌ها تاکید کرد که این مساله را به دقت و لحظه به لحظه پیگیری خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز