قنبری در گفت و گو با برنا:

اگر دولت یک شبه ایران را به ژاپن تبدیل کند، بازهم به آن حمله می‌کنند/ انتقاد از سفر روحانی اذهان عمومی را از دستاوردها منحرف نمی‌کند

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۱۲:۵۲:۱۹
کد خبر: ۳۶۷۳۶۶
اگر دولت یک شبه ایران را به ژاپن تبدیل کند، بازهم به آن حمله می‌کنند/ انتقاد از سفر روحانی اذهان عمومی را از دستاوردها منحرف نمی‌کند
نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: ما باید به دستاوردهای سفر اروپایی رییس جمهوری متمرکز شویم و قطعا این تخریب ها اذهان عمومی مردم را منحرف نخواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، داریوش قنبری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری درباره سفر دکتر روحانی به دو کشور اروپایی اظهار داشت:  سفر ایشان به دو کشور ایتالیا و فرانسه نشان از ارتقای سطح روابط ایران با دنیای خارج به خصوص با قدرت های جهان و عادی شدن اوضاع با سایر کشورها دارد. ایتالیایی ها در این سفر قرارداد بزرگ اقتصادی بالغ بر 17 میلیون یورو با ایران انجام دادند، که نشان از امیدواری به ایران دارد و همچنین مبادلات ایران با فرانسه نشان از بهبود وضعیت اقتصادی و بین المللی خواهد داشت. قطعاً نتایج دیپلماسی امیدوار کننده دولت روحانی سال آینده به خصوص در حوزه اقتصادی مشخص و تبلور خواهد یافت.

وی بااشاره به توجه نکردن به ابعاد اقتصادی سفر روحانی به اروپا بیان کرد: سوال این است، آیا قراردادهای بالایی که در این دو سفر میان فرانسه و ایتالیا بسته شد سیاسی یا خیر. معمولا نگاههای جناحی در کشور وجود دارد و همواره تلاش می کنند که از هر فرصتی استفاده کنند تا به دولت بتازند.

قنبری ادامه داد: اگر دولت یک شبه ایران را به ژاپن تبدیل کند، مجدد دلواپسان بدنبال تخریب دولت خواهند بود، اگرچه این طیف ها کاملاً مشخص هستند و منافع خود را در تخریف می دانند و انگیزه آنها کاملاً مشخص است. ما باید به دستاوردهای این سفر متمرکز شویم و قطعا این تخریب ها اذهان عمومی مردم را منحرف نخواهد کرد.

این نماینده پیشین مجلس گفت: رویکرد دولت یازدهم مبتنی بر خردگرایی، عقلانیت و علم است و رویکرد دولت های گذشته و احمدی نژاد در مجموع غیرعادلانه بود. شما اگر نامه 50  اقتصاددان به احمدی نژاد را به یاد بیاورید که گفتند رویکرد دولت احمدی نژاد عالمانه نیست و در نهایت پیش بینی ها هم درست درآمد. اما آنچه که مسلم است رویکرد مبتنی بر علم و عقلانیت دولت یازدهم در اقتصاد بزودی جواب خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز