تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۱۴:۴۲:۵۶
کد خبر: ۳۶۷۴۵۱
تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد
تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در محل اتاق تهران امضا شد.

به گزارش خبر خبرگزاری برنا؛ بر اساس این تفاهمنامه همکاری، بخش‌خصوصی و تشکل‌ها می‌توانند از خدمات آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهره‌مند شوند. 

رئیس اتاق تهران در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به اینکه از جمله رسالت‌های اتاق تهران، ارتقای سطح علمی، کاربردی و آموزش اعضای این اتاق است، گفت: به دنبال آن هستیم تا برگزاری دوره‌های آموزش آکادمیک به فعالان اقتصادی و تشکل‌ها را توسعه دهیم ضمن اینکه در زمینه آموزش‌های کاربردی به اعضای خود، دوره‌های کابردی متعددی نیز برگزار کرده ایم. 
 
مسعود خوانساری با اشاره به ورود اقتصاد کشور به دوره جدید پس از رفع تحریم‌ها، با تاکید بر توانمندسازی بخش‌خصوصی افزود: یکی از وظایف بنیادی اتاق تهران رشد کمّی و کیفی فعالان کسب‌و‌کار و تشکل‌ها برای ورود به دوره جدید اقتصادی کشور است که در این جهت با امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی به دنبال تحقق این رویکرد هستیم.
 
رییس اتاق تهران همچنین به همکاری میان اتاق تهران با دانشگاه صنعتی شریف و نیز دانشگاه وولسفبورگ آلمان در زمینه برگزاری دوره‌های MBA برای اعضای اتاق تهران اشاره کرد و افزود: دوره‌های یکساله مدیریت MBA را که دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در اتاق تهران برگزار می کند، مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گرفته است و اکنون نیز نخستین دوره MBA دانشگاه وولسفبورگ آلمان در اتاق تهران در حال برگزاری است.
 
خوانساری گفت: اتاق تهران قصد دارد در پیوند نزدیک‌تر با نهادهای علمی به عنوان پرورش‌دهنده نیروهای صنعت، موجب نزدیکی بیشتر صنعت و دانشگاه شود.
 
در ادامه این نشست احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سخنانش را این گونه آغاز کرد: از یک سال‌ونیم پیش زمانی که کار را در دانشگاه امیرکبیر شروع کردیم، دو هدف را مدنظر قرار دادیم؛ نخست، هدایت دانشگاه به سوی استانداردهای دانشگاه‌های نسل سوم و دیگری اینکه دانشگاه امیرکبیر در عرصه فناوری، و تولید ثروت نقش مهمی را ایفا کند؛ چرا که امروزه صرفاً تولید علم و انتشار مقاله، شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها نیست و اغلب دانشگاه‌های مطرح در جهان به سوی تولید ثروت گام برداشته اند.
 
معتمدی افزود: برای حرکت در این مسیر لازم است ساختارها را تغییر دهیم و زبان برقراری ارتباط را به زبان صنعت تغییر دهیم و به زبان صنعت با یکدیگر صحبت کنیم. اتاق بازرگانی تهران نیز می‌تواند به عنوان کانال ارتباط ما با صنعت باشد.
 
معتمدی با انتقاد از مدرک‌گرایی در سیستم آموزشی کشور گفت: «نگرش به مدرک باید تغییر کند و ما باید در صدد برگزاری دوره‌های حرفه‌ای کوتاه‌مدت باشیم که ارزش آن از دوره لیسانس بالاتر باشد. 
 
وی سپس از اهمیت برنامه‌ریزی سخن گفت و افزود: حتی در مورد دوران پساتحریم که سخن‌های بسیاری در باب اهمیت آن مطرح شده است، هنوز برنامه تدوین شده مشخصی وجود ندارد. درحالی که اگر برنامه مشخصی برای بهره‌برداری علمی و دقیق از این فرصت تدوین نشود، همانند فرصت‌های دیگر از دست خواهد رفت.
 
وی گفت: تلاش ما این است که خدمات آموزشی دانشگاه امیرکبیر به اتاق تهران حرفه‌ای باشد که پس از مدتی، نتیجه ملموسی از آن قابل مشاهده باشد.
 
مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم از راه‌اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آینده‌ای نزدیک خبر داد که به گفته وی، این مرکز می‌تواند به رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط کمک کند. 
 
وی با اشاره به وجود 26 مرکز تحقیقاتی و 16 قطب علمی در این دانشگاه، افزود: در این تفاهمنامه، کمک به بخش خصوصی برای انتقال دانش فنی به داخل کشور را مورد توجه جدی قرار داده‌ایم.
 
برومند همچنین از راه‌اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد که به گفته وی، بنگاه‌های اقتصادی و فعالان کسب‌وکار می‌توانند با مراجعه به این مرکز، مشاوره‌های لازم در جهت توسعه و تقویت فعالیت‌های خود دریافت کنند.
 
محمدحسن سبط، رییس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم از همکاری دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در ملاقات‌های صورت گرفته، برخی از دانشگاه‌های آمریکا از جمله استنفورد برای توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است تا پیش از پایان سال نو، نمایندگان این دانشگاه برای انجام مذاکرات به تهران سفر کنند.
 
در این مراسم علاوه بر تفاهمنامه همکاری، چند قرارداد برای برگزاری دوره‌های آموزشی به امضای بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران، و مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید.
 
نظر شما