صبح امروز؛

رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴ پایان یافت

۱۳۹۴/۱۱/۱۱ - ۱۲:۵۷:۳۳
کد خبر: ۳۶۷۸۰۶
رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴ پایان یافت
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94، صبح یکشنبه و پس از انهدام کامل دشمن فرضی، با رژه مقتدرانه یگان های شناور سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در آب های سرزمینی کشور پایان یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در آخرین روز از برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94، ناوشکن های البرز، سبلان، نقدی، بوشهر و ناوهای تنب، لاوان و کلاس دلوار (چارک)، سرو، دیلم و ناوهای کلاس پیکان (گردونه، فلاخن، کمان، زوبین، خدنگ، شمشیر، تبرزین، نیزه و خنجر) از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در این رژه همچنین ناو بهره گان، گواتر، گناوه، کنارک، رستمی، نایبند، کلات، مقام و ناوچه های کلاس نصر(نصر و فجر) و ناوچه های کلاس نور(نور،نجم و شمس) و زیردریای یونس و کلاس غدیر به جایگاه ادای احترام کردند.

در این رژه بزرگ و هماهنگ که در منطقه عمومی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 انجام شد، قایق های تندرو آذرخش، گلف، شهاب، عاشورا، رعد و هواناوهای «بی. اچ.7» (105 تا 107) نیز حضور داشتند.

در این رژه بزرگ دریایی بالگردهای سازمانی نیروی دریایی ارتش از جمله بالگردهای «ای.بی»، «اس.اچ» و «آر.اچ» نیز به پرواز درآمده و به رژه هوایی پرداختند.

همچنین یگان های پروازی اسکادران هوایی نیروی هوایی ارتش با استفاده از چندین فروند هواپیماهای «اف 4» در کنار یگان پروازی نیروی دریایی ارتش با هواپیماهای فالکون، «تی.س.اف»، «اف 27» با پرواز از روی یگان های شناور سطحی، زیرسطحی، قایق های تندرو و انواع هواناوهای رژه رونده در دریای عمان اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

در این رژه بزرگ دریایی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران(جماران) به عنوان ناو سرفرماندهی با حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی و وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران از نزدیک نظاره و رصد می کرد.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه در محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شد.

هدف این رزمایش نشان دادن توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در عرصه دریاها و دفاع از مرزهای دریایی کشور بویژه در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به جهانیان عنوان شده است.

کنترل کامل کشتیرانی در منطقه برگزاری این رزمایش بزرگ دریایی به منظور تامین امنیت دریانوردی و مقابله با تهدیدهای زیست محیطی، تروریستی و پدیده شوم دزدان دریایی، همچنین امنیت خطوط مواصلاتی و مقابله با شرارت ها و نا امنی های دریایی در آب های دوردست از دیگر اهداف اصلی اجرای این رزمایش بود

نظر شما