جلالی‌زاده در گفت و گو با برنا:

شورای نگهبان شرایط را برای حضور حداکثری فراهم کند/ پیروزی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل در مجلس آینده

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۹:۳۱:۲۶
کد خبر: ۳۶۷۹۱۶
شورای نگهبان شرایط را برای حضور حداکثری فراهم کند/ پیروزی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل در مجلس آینده
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: اگر اجازه بدهند تمامی احزاب و اندیشه در انتخابات شرکت کنند قطعا ما یک انتخابات پرشور خواهیم داشت، شورای نگهبان باید بازنگری داشته باشد نسبت به افراد رد صلاحیت شده

جلال جلالی‌زاده نماینده مجلس ششم و  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا درباره لزوم شرکت مردم در انتخابات عنوان کرد: انتخابات در تمامی دنیا یک امری است که حق هر شهروند جامعه است ،افراد می توانند به دلخواه خود شخصی  را انتخاب کنند که با اندیشه با او همسواست  و می توانند مطالبات و برنامه های او را پیگیری کنند. هر فرد باید رای بدهد،  در قانون نوشته شده، انتخاب شدن و انتخاب کردن یکی از حقوق شهروندی است   که همگان می توانند از آن استفاده کنند و این امر در قوانین کشورهای دنیا پذیرفته شده و مورد تاکید است.

وی تاکید کرد: بعد از انقلاب تاکنون مردم نشان داده اند که انتخابات برای آنها مهم است و مشارکت در آن چقدر برایشان مهم است البته به شرطی که کاندیدای مورد نظرشان  در صحنه حضور داشته باشند باید از گروه ها و احزاب مختلف در انتخابات شرکت کنند تا  بتوانند اقشار گوناگون را به صحنه بکشانند.

جلالی زاده درباره تفاوت این دوره انتخابات با انتخابات گذشته گفت: با توجه به همزمان شدن انتخابات خبرگان بعد از انتخابات پر شور و شوق سال 92 که آقای روحانی ریاست جمهوری را برعهده گرفتند قطعاً این دوره حساس خواهد بود و مردم خوشحال از پیروزی در مسئله برجام هستند و قطعا اشتیاق بیشتری برای حضور در پای صندوق های رأی خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی  مجلس هشتم را نا کار آمد خواند گفت : متاسفانه مجلس کنونی کار آمد نیست و نمایندگان در این دوره نتوانستند مشکلات مختلف مردم را برطرف کنند و نقش فعالی داشته باشند. مردم ما به دنبال مجلسی هستند که توانمند، مقتدرو مسلط بر امور باشد، کسانی که  تمامی مشکلات را در امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برطرف کنند.

جلالی زاده خاطرنشان کرد: امیدوارم این مجلس بتواند با همراهی دولت در حل مشکلات مردم موثر باشد و امید را به آنان باز گرداند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی  با بیان این که چه کاندیدای از گروه های مختلف می توانند مردم را پای صندوق های رای بکشانند اظهار داشت: کاندیدا از احزاب و جناح های مختلف می توانند بر شور و شوق  انتخابات بسیار بیفزایند و حضور این افراد می توانند مشوق مردم باشد، به هر حال هر گروه دنبال کنندگان خودشان را دارند و مردم به کسانی رأی می دهند که به خط فکری آنان نزدیک باشد.

جلالی زاده درباره رد صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان بیان کرد: من معتقدم با توجه به وضعیت حساس منطقه و تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم شورای نگهبان در تایید دوباره رد صلاحیت شدگان  باید بازنگری داشته باشد و فضا را برای حضور افکار و اندیشه های مختلف فراهم کند. حتما مسوولان عالی رتبه نظام باید به این نکته توجه کنند که  مساله حضور فعال مردم در پای صندوق های رأی بسیار مهم است، وجود کاندیدای توانمند و انقلابی را که صلاح مردم را می دانند می تواند بسیار مؤثر باشد. قطعاً این مشارکت میزان جایگاه والای مردمی و نظام را در دنیا نشان خواهد داد.

وی درباه مهم بودن انتخابات ایران در دنیا تاکید کرد: قطعاً این مشارکت میزان جایگاه والای مردمی و نظام را در دنیا نشان خواهد داد؛مردم دنیا توجه ویژه ای به انتخابات ایران دارند، و همیشه نظاره گر این جریان مهم بوده اند ما نباید کاری انجام دهیم که انتخابات مورد پرسش رسانه های بین المللی و ناظران خارجی قرار بگیرد.

 وی در پایان درباره راه یافتگان به مجلس دهم گفت: اگر فضا باز شود و افرادی که دلسوز مردم و نظام هستند به مجلس راه یابند و  فکر و اندیشه ای جز حل مشکلات مردم ندارند می توان  پیش بینی کرد این مجلس متشکل از افراد اصلاح طلب و اصولگرایان معتدل خواهد بود.

نظر شما