تشدید نارضایتی ها در پی افزایش غیرمنطقی کرایه‌ها

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۱۰:۲۸:۱۲
کد خبر: ۳۶۸۱۶۶
تشدید نارضایتی ها در پی افزایش غیرمنطقی کرایه‌ها
عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با انتقاد از افزایش غیرمنطقی کرایه‌های تاکسی، گفت: هرگونه افزایشی در نرخ کرایه ها باید متناسب با تورم باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابوذر ندیمی عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس درباره پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش 20 درصدی کرایه‌های تاکسی در سال آینده، گفت: برای افزایش کرایه‌ها باید به سه نکته توجه ویژه شود، در واقع افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی یکی از چند هزینه‌ای است که مانند افزایش قیمت مسکن و درمان مردم را تحت فشار قرار می‌دهد و اعتراض آنها را به دنبال دارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نرخ سالیانه افزایش کرایه ها باید منطقی باشد، تصریح کرد: هرگونه افزایشی در نرخ کرایه ها باید متناسب با تورم باشد لذا اگر این منطق را از افزایش کرایه‌ها جدا سازیم نارضایتی و ناهنجاری در جامعه تشدید می‌شود.

وی بهترین راهکار برای افزایش منطقی کرایه ها را تخصیص یارانه به حمل‌ ونقل درون شهری خواند وگفت: در واقع بخشی از افزایش کرایه ها باید از محلی پرداخت شود که پیش از آن به شکل عوارض یا مالیات از مردم گرفته شده است، متاسفانه مردم برای موارد کثیری از امور درون شهر به ناچار مالیات یا عوارض پرداخت می‌کنند.

ندیمی با تاکید بر اینکه بی توجهی به شرایط موجود در افزایش کرایه ها، موجبات نارضایتی مردم را به وجود خواهد آورد، گفت: افزایش کرایه‌ها در شرایطی که نرخ آن از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند تمام هزینه‌ها را به مردم تحمیل می‌کند، از طرفی حذف یارانه سوخت تاکسیرانان را نیز متضرر کرده که به نظر می رسد باید با برنامه ریزی مشکلات مردم و تاکسیداران را کاهش داد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افزایش کرایه‌ها نه تنها به مردم فشار وارد می‌کند بلکه در جای دیگر درخواست افزایش حقوق و دستمزد یا کاهش ارزش پول ملی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از بررسی لایحه نرخ کرایه های تاکسی شهرداری در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران خبر داد وگفت: با افزایش ۱۵ درصدی کرایه های تاکسی موافقت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز