لاریجانی با تبریک آغاز دهه فجر و ورود امام راحل:

جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی به دنبال تفرقه میان امت مسلمان هستند

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۰۸:۴۰:۱۲
کد خبر: ۳۶۸۱۸۴
جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی به دنبال تفرقه میان امت مسلمان هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی به دنبال تفرقه میان امت اسلام هستند، گفت: امام (ره) مقوله جهاد را در متن زندگی امت اسلامی روشن کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 12 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: آغاز دهه مبارک فجر را به ملت عزیز و نمایندگان مجلس تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. در چنین روز بسیار فرخنده‌ای امام (ره) با ورود به ایران و با قدوم مبارکشان تحولی بنیادین در فکر و روش و منهجی که ملت ایران باید طی بکند به وجود آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امام (ره) با تیزهوشی و فراست در ظرف 10 روز انقلاب را از میان جریان‌های مزاحم عبور داد و اراده ملت ایران را در 22 بهمن در مقابل حرکت‌های آمریکا و دشمنان ایران را محقق نمود و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی گفت: حرکتی که امام با ورودشان به ایران آن را تلالو بخشیدند، اولین مسئله آن این بود که آگاه کردن قدرت امت اسلامی نسبت به ظرفیت خود بود. این امری بود که مورد غفلت بود و مسلمانان در کشورهای مختلف مانند جزیره‌های مجزا قرار داشتند و به حال یکدیگر دلسوزی نداشتند. اما امام این وحدت امت اسلامی را به عنوان یک حقیقت بزرگ در انقلاب اسلامی پابرجا کرد و همیشه در بیاناتشان در وحدت امت اسلامی تاکید نمودند.

لاریجانی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که جریان‌‌های مزاحم انقلاب اسلامی اعم از ابرقدرت‌ها و برخی کشورهای عقب افتاده در منطقه درست در مقابل فکر امام به دنبال تفرقه میان امت اسلامی هستند و مخصوصا با ورود و حمایتی که از جریان‌های تروریستی و تکفیری کردند باعث بهم پاشیدگی بین بخش‌های امت اسلامی شدند. ما امروز بیشتر نیازمند هستیم که به اهداف بلند امام (ره) توجه داشته باشیم و بدانیم محور اصلی اقتدار انقلاب اسلامی در وحدت امت اسلامی نهفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام (ره) مقوله جهاد را در متن زندگی امت اسلامی روشن کردند و با براق نمودن این مقوله تحولی بنیادین در کل امت اسلامی به وجود آوردند. جهاد یک امر مهم در اسلام بود که اگر کسی از آن غفلت می‌کرد باعث عقب افتادگی امت اسلامی می‌شد. در روایات بسیار متعددی این مفهوم آمده است که اگر امتی از جهاد دست بکشد لباس خواری و ذلت به تن آن‌ها پوشانده می‌شود.

لاریجانی گفت: جوانان بسیاری در کشور ما آماده شدند و با همین خصوصیت جهادی در مقابل ضد انقلاب ایستادگی کردند، بنابراین جریان‌های تجزیه طلبی در داخل کشور بودند که اگر این روحیه جهادی نبود به سادگی نمی‌توانستیم در مقابل توطئه‌ها پیروز شویم. در زمان جنگ با همین مولفه احیاگر بود که انقلاب اسلامی توانست در مقابل هجمه همه کشورها سرفراز و پیروز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز هم این روحیه جهادی باید موضوع اساسی بین امت اسلامی باشد، هم توجه به وحدت امت اسلامی و هم احیای جهاد و فکر انقلابی دو مولفه مهم برای پیشبرد افکار امام (ره) خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز