ابوترابی فرد:

مردم در دوران تحریم، برگ زرینی در تاریخ انقلاب رقم زدند

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۹:۰۲:۴۶
کد خبر: ۳۶۸۵۷۲
مردم در دوران تحریم، برگ زرینی در تاریخ انقلاب رقم زدند
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم دوران تحریم سخت هسته ای را به برگی زرین و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل نمودند و باید قدرشناس این ایستادگی بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: با عرض ادب خدمت ملت بزرگ ایران، آفرینندگان 22 بهمن 57 و بزرگداشت یاد و نام و روح بلند و ملکوتی امام بزرگوار و بنیانگذار عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حرکت افتخارآفرین ملت عزیز در بهمن سال 57 ، گامی بلند در راستای تداوم راه روشن انبیای الهی و پاسخ به دعوت پیامبر اعظم و سپردن مسئولیت و مدیریت جامعه اسلامی به دست شایسته ترین انسان بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت بزرگ ایران سخن امیرالمومنین علی (ع) را در حیات سیاسی خویش ترجمه نمودند؛ هنگامی که امت اسلام در کنار علی ابن ابیطالب(ع) اجتماع نمودند و آن بزرگوار را با اجماعی استثنایی برای زعامت جامعه اسلامی برگزیدند، در کلامی بلند و رسا فرمود "اگر این حضور عزتبخش نبود و حجت بر من تمام نمی شد و اگر در پیشگاه خداوند بزرگوار به عنوان انسان عالم و گره گشا مسئولیت گشودن گره ها را برعهده نمی گرفتم، هرگز این مسئولیت را نمی پذیرفتم".

وی تاکید کرد: این سخن، مشی امام بزرگوار به عنوان پیرو راه امیرالمومنین علی (ع) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این عصر در تداوم راه امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) است؛ زیرا اگر حضور گسترده ملت بزرگ ایران نبود، 22 بهمن ماه خلق نمی شد؛ اگر اجماع ملت بزرگ ایران در سپردن مسئولیت رهبری و زعامت و مدیریت جامعه به دست شایسته ترین انسان یعنی امام بزرگوار نبود، هرگز بر این کرسی نمی نشستند؛ اگر امام بزرگوار خود را شایسته انجام این مهم نمی دید، هرگز این مسئولیت را نمی پذیرفت؛ اگر ملت بزرگ ایران یکپارچه در کنار رهبر معظم انقلاب نمی ایستادند و در طول سال های متمادی بر این راه روشن پای نمی فشردند، امروز رهبری معظم سکاندار انقلاب اسلامی نبود.

ابوترابی فرد تصریح کرد: این شایسته سالاری و ایستادگی در کنار شایستگان و روشن نمودن مسیر مدیریت و رهبری نظام با قرار گرفتن شخصیتی آراسته به عدالت و ظرفیت های شایسته مدیریت، راه عزت و اقتدار ملت اسلام را هموار نمود، اما امیرالمومنین علی (ع) بعد از این فراز می فرماید، متاسفانه بعد از آنکه اجماع نمودند و اصرار کردند و مسئولیت اداره جامعه را به من سپردند، به 3 گروه تقسیم شدند: ناکسین که جنگ جمل را در مقابلم به راه انداختند؛ دیگران جنگ سفین را راه انداختند و دیگران جنگ نهروان.  امیرالمومنین علی (ع) بعد از آن انتخاب استثنایی، در درون جامعه اسلامی مقابل 3 جبهه قرار گرفت؛ اما ملت بزرگ ایران و امت اسلام، دیروز امام را و امروز رهبر معظم را برگزیدند و با همه قدرت، عقلانیت و درایت در کنار او با شجاعت و استقامت ایستادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: مردم دفاع مقدس را که رویارویی همه دنیای استکبار با ملت بزرگ ایران بود، به قله اقتدار ملت ایران تبدیل نمودند. دوران تحریم سخت هسته ای را به برگی زرین و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل نمودند. باید قدرشناس این ایستادگی بود و باید به پاس این ایمان از همه ارکان نظام برای گشودن گره ها استفاده کرد. امیدوارم قوای سه گانه از همه توان و ظرفیت برای پاسداشت این عقلانیت در کنار ملت بزرگ و رویارویی با مشکلات و تنگناها گام بردارند.

ابوترابی فرد گفت: امیدوارم ملت بزرگ ایران همچنان در 22 بهمن ماه امسال این عقلانیت، درایت و ایمان را به نمایش بگذارند و پیوند ناگسستنی خود را با انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب در برابر دید جهانیان فریاد بزنند. امیدوارم ملت بزرگ که در طول 36 سال گذشته در برابر توطئه ها و دسیسه های آمریکا و مزدوران استکبار جهانی پیروز بودند، همچنان با عزت و اقتدار گام بردارند و از فراز و نشیب ها با عزت عبور نمایند و انقلاب اسلامی و جبهه مقامت اسلامی را که امروز در سراسر دنیا است به یک بازوی قدرتمند برای پیروزی مستضعفین بر مستکبرین تبدیل نماید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امید است در دو انتخابات پیش رو با عقلانیت، ایمان، انضباط و اخلاق، برگ زرین دیگری برای افزایش اقتدار انقلاب اسلامی خلق کنند و شاهد اوج مشارکت و بهترین انتخاب باشیم و امیدوارم از همه نهادهای انقلاب اسلامی حمایت شایسته ای داشته باشیم. همچنین شورای محترم نگهبان با اقتدار برآمده از ایمان و با رعایت همه ضوابط قانونی گام دیگری برای افزایش مشارکت مردم و آفرینش مجلسی مقتدر بردارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز