استقبال اکوادر از گسترش همکاری با شرکتهای ایرانی

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۱۰:۴۲:۴۴
کد خبر: ۳۶۸۶۶۶
استقبال اکوادر از گسترش همکاری با شرکتهای ایرانی
در دیدار وزیر صنعت، معدن وتجارت با وزیر تجارت اکوادر ، راههای گسترش همکاری های صنعتی، معدنی و تجاری بررسی شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، نعمت زاده در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره علاقه مند به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای آمریکایی لاتین است.

وی گفت: با وجود روابط خوب سیاسی بین ایران واکوادر اما سطح روابط اقتصادی دو کشور بسیار پایین است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: ظرفیتهای خوبی برای گسترش همکاری های بین دو کشور وجود دارد که امیدواریم سفر هیات اکوادری باعث افزایش این تعاملات گردد.

در این دیدار وزیر تجارت اکوادر نیز گفت: ما علاقه مند به گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی هستیم و در تلاشیم راهکارهای برای افزایش حجم همکاری های که به سود دو کشور باشد را انجام دهیم.

 دیگو آئولستیا والنسیا افزود: خواهان حضور شرکتهای توانمند ایرانی در پروژه های اکوادر هستیم و البته هم اکنون در زمینه مسکن این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به ذخایر فراوان معدنی اکوادر گفت: در زمینه اکتشاف،استخراج و فراوری مواد معدنی ،‌علاقه مند به مشارکت ایران هستیم.

وزیر تجارت اکوادر افزود: انرژی ارزان قیمت ،منابع فراوان آب و زیر ساختهای مناسب جاده ای فرصت خوبی برای همکاری دو کشور در پروژه های معدنی و صنایع معدنی می باشد

نظر شما