امانی در گفت‌وگو با برنا:

حذف یک جریان به نفع نظام و ملت نیست/ برخی با جریان‌سازی می‌خواهند مانع حضور روحانی در ریاست‌جمهوری برای دومین‌بار شوند

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۰:۳۴:۳۰
کد خبر: ۳۶۹۰۹۵
حذف یک جریان به نفع نظام و ملت نیست/ برخی با جریان‌سازی می‌خواهند مانع حضور روحانی در ریاست‌جمهوری برای دومین‌بار شوند
نماینده سابق مجلس ارومیه گفت: عده ای سعی دارند با جریان سازی عملکرد آقای روحانی را زیر سوال ببرند ومی خواهند به دور دوم ریاست جمهوری نرسد.

شهربانو امانی  نماینده مردم ارومیه در دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: رأی مردم در 24 خرداد ماه سال 92 در واقع رأی،  به تغییر روندی بود  که دولت نهم و دهم پیش گرفت، درآن زمان شرایط انتخابات خیلی روشن و شفاف نبود، تیم آقای احمدی نژاد و جریان رقیب با طرح های مختلف و زیرپوستی تلاش داشتند فضا برای حضور باز نشود، اما مردم ایران باهوشمندی و  درایت در رأس قرار گرفتند و علیرغم پافشاری که برای  فضای محدود وجود داشت در پای صندوق های رأی حضور پیدا کردند.

امانی با اشاره به حضور  اصلاحات در تاریخ سیاسی ایران گفت: اصلاح طلبان به عنوان یکی از جبهه های مهم و شناخته شده سیاسی  در کشور همیشه با اکثریت جامعه هم‌صدا بوده اند، ما فقط در یک بزنگاه اشتباه کردیم آن هم انتخابات سال 84 بود، که هزینه سنگینی هم پرداخت کردیم. سعی و تلاش اصلاحات بر این است که مردم تعیین کننده کرسی های انتخاباتی باشند و  رای مستقیم افراد دیده شود.

اصلاح طلبان یاد گرفته اند که در زمین کوچک و با کاندیدای محدود در انتخابات شرکت کنند

این نماینده سابق مجلس درباره اظهار دلواپسی برخی جریان های سیاسی عنوان کرد: از جریان رقیب که ادعا می کند پایبند به اسلام و فریاد عدالت و حق طلبیشان گوش فلک را کر کرده است می پرسم، آیا می توانید بدون داشتن کاندیدای طراز اول ،کار ورزیده و  کاربلد در انتخابات شرکت کنید؟ چرا سعی دارید مجلس را تهی از افرادی کنید که دلسوز ملت هستند؟ من هشدار می دهم این به نفع نظام و ملت نیست.

امانی در مورد رد صلاحیت ها گفت: یک عده ای علاقه ای ندارند که اصلاح طلبان و گفتمان اصلاح طلبی در صحنه حضور داشته باشد، همه خوب به خاطر دارند که در سال 92 رد صلاحیت آقای رفسنجانی چه ضربه مهلکی به نشاط انتخاب وارد کرد، مردم در آن زمان آماده و خواهان تغییر بودند. این رد صلاحیت ها و عدم احرازهای گسترده به نشاط حضور مردم در پای صندوق های رأی خصوصا نشاط جوانان و دانشجویان ضربه وارد می کند.

وی خاطر نشان کرد: حضور مردم در پای صندوق های رأی از منویات مقام معظم رهبری و مسئولان کشور است،این رد صلاحیت ها و عدم احرازها به نشاط جامعه  ضربه می زند، همان چیزی که جریان رقیب اصلاح طلبان می خواهد ،آنها می خواهند اصلاح طلبان و اعتدالیون رأی نیاورند و خودشان را برنده اعلام کنند، آنها می‌خواهند به هر نحوی ما را از گردونه رقابت خارج کنند.

نمایند سابق مردم ارومیه گفت: سه دوره کشور و مجلس دست یک جریان  سیاسی بود، آنها با نفت بشکه ای 120 دلار نتواستند کشور را اداره کنند، دراقتصاد، فرهنگ، سیاست و حتی مسائل اجتماعی آوارهای را بر مردم و دولت فرود آوردند. در حال حاضر مشکلات بسیار بزرگ و سنگینی وجود دارد که دولت به تنهایی نمی تواند از باتلاقی که با ناکارآمدی دولت قبل در آن گرفتار شده است بیرون بیاید. طبیعتاً باید مجلسی قدرتمند روی کار آید، کسانی باید روی صندلی های مجلس بنشینند که توانمند و دلسوز مردم باشند و فقط به فکر مال اندوزی نباشند.

امانی به اصولگرایان هشدار داد و گفت: به اصولگرایان هشدار می دهم و از ما در سال 84 درس بگیرند و بدانند با حذف رقیب نمی توانند بر مشکلات مملکت فائق آیند. از دل جریان اصولگرایان جبهه پایداری و جبهه آبادگران جوان و زیرشاخه های بسیاری رشد کردند که پاسخگو مشکلات نبودند و هزینه تمام این ها را جریان اصیل اصولگرایان پرداخت. اصولگرایان باید بدانندبا رأی اندک و محبوبیتی حدود 15 درصدی نمی توان یک کشور را اداره کرد، زیاده خواهی وقدرت طلبی را کنار بگذارید، ما همه در یک کشتی هستیم.

وی تاکید کرد: اگر مجالس هفتم، هشتم و نهم به وظایف نظارتی خودشان توجه می کردند، امروز یک زمین سوخته نداشتیم، کشور مشکلات بسیاری دارد و از آن بدتر دولت یک خزانه خالی تحویل گرفته است و اختلاس های میلیاردی بیشتر از پیش نمایان می شود.

امانی با اشاره به آسیب های اجتماعی در دولت نهم و دهم  اظهار داشت: دولت آقای احمدی نژاد با درآمد ارزی میلیاردی نتوانست کشور را اداره کند، نتیجه آن تخلیه روستا و روانه شدن آنان به سمت شهر ها بود، در آن زمان افراد با بی برنامگی و دور زدن برنامه های بالا دستی و چشم انداز 20 ساله باعث بروز بسیاری از  بحران ها و آسیب های اجتماعی شدند.

وی خاطر نشان کرد: حاشیه نشینی و سکونتگاه غیررسمی باتلاقی برای جامعه شد که بیرون آمدن از آن ممکن نیست، 110هزار جوان دانش آموخته بیکار فوق لیسانس و دکترا جویای کار وجود دارد که همه این مشکلات فقط به واسطه مسابقه مال اندوزی که آقایان به راه انداخته بودند به وجود آمده است.

شهربانو امانی اجرا شدن برجام را یک گام بزرگ در تاریخ ایران خواند و گفت: امروز شاهد هستیم تلاش های دیپلماسی، صلح جویانه و صلح طلبانه دیپلمات های ما جواب داده است و چهره جنگ طلبانه ای که از ایران در اذهان نقش بسته بود را پاک کردند، اجرای برجام نشان داد ما دنبال جنگ نیستیم و همیشه خواهان صلح با دنیا هستیم.

وی سفر اخیر آقای رییس جمهور که باعث نگرانی برخی دلواپسان شده است را بسیار ارزشمند، مهم و برگ زرینی در کارنامه دولت عنوان کرد و گفت:  آقای روحانی به دو کشور مهم و تاثیرگذار که عضو 1+5 هستند سفر کرد ،استقبال از ایشان در سطح عالی بود،اماعده ای ابراز نگرانی می کنند و این سفرها و قرار دادهای که بین ایران و این کشورها منعقد شده اند را بر ضد منافع ملی می دانند. اینها از این می ترسند منافع ناثوابی که در اختیار دارند را از دست بدهند، آنان از اداره شفاف کشور و پاسخگویی که باید داشته باشند واهمه دارند.

شهر بانو امانی با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد ناامیدی در جامعه گفت: عده ای سعی دارند با جریان سازی عملکرد آقای روحانی را زیر سوال ببرند و با ایجاد ناامیدی مانع رسیدن ایشان به دور دوم ریاست جمهوری شوند.

نماینده مجلس در ادوار گذشته با بیان این که مردم پاسخ این گونه رفتار ها را می دهند گفت: این رفتار ها هرچقدر ادامه پیدا کند مردم و جریان اصلاح طلب بیشتر ملزم به شرکت در انتخابات می شوند.

حضور زنان

این فعال حوزه زنان یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی کشورها را حضور زنان در مجالس قانون گذاری عنوان و اظهار داشت: متاسفانه درصد رد صلاحیت و عدم احراز زنان نسبت به مردان بیشتر است، همان جریان سیاسی علاقه نداشت اصلاح طلبان حضور داشته باشند، حضور زنان را نمی پسندد، خانم های اصلاح طلب دو سال است که  تلاش می کنند به صورت قاعده مند و قانونمند مطالبات خود را پیگیری کنند و برای ایفای نقش در قانون گذاری و تصمیم گیری باید در مجلس جایگاهی داشته باشند که امیدوارم این امر محقق شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز