رئیس مجلس شورای اسلامی:

نخبگان نباید دغدغه معیشتی داشته باشند/باید از نخبگان حمایت کنیم

۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۰۹:۳۸:۴۱
کد خبر: ۳۶۹۵۰۹
نخبگان نباید دغدغه معیشتی داشته باشند/باید از نخبگان حمایت کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان نباید دغدغه معیشتی و زندگی داشته باشند و باید مسئولان در این راستا برنامه ریزی داشته تا مباحث تحقیقاتی و نخبگی ترویج یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی لاریجانی در همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان استان قم که در سالن شهرداری قم برگزار شد گفت: اصل موضوع این است که این بنیاد یک بنیاد خوب و کارساز است و می تواند اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی گفت: برای این بنیاد بودجه خوبی در نظر گرفته شد که خدماتی که ارائه می دهند هم در راستای حمایت از نخبگان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید از هر زمینه ای استفاده کنیم تا پیشرفت صورت گیرد و باید یک مجموعه منسجمی برای ارائه خدمات ارائه شود.

لاریجانی ابراز داشت: یکی از مسائل این است که دانشگاه های ما به عنوان ظرفیت مهم ارتباطات سیستماتیک با نیازهای کشور برقرار کنند، راه هایی در گذشته بود اما موفق نبود، علت این است که دانشگاه ها اگر احساس نیاز نکنند نمی دانند به کدام سمت باید بروند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دانشگاه ها احساس کنند بخشی از درآمدها از کارهای تحقیقاتی است، آن زمان کارهای تحقیقاتی سوق پیدا می کند و توجه به موضوع تحقیقاتی بیشتر می شود.

وی گفت: خیلی از کشورها نفت ندارند اما رو به قبله هم نشدند و با کارها تحقیقاتی درآمدزایی می کنند و ما نیز باید این سیستم را به وجود آوریم و نگرانی در تولید کنندگان به وجود نیاید.

لاریجانی ضمن قدردانی از تلاش های بنیاد نخبگان استان قم گفت: اهتمام خوبی نسبت به جمع آوری نخبگان داشته اید و باید ارتباط نخبگان با بخش های مختلف جامعه ایجاد شود.

وی گفت: نخبگان نباید دغدغه معیشتی و زندگی داشته باشند و باید مسئولان در این راستا برنامه ریزی داشته تا مباحث تحقیقاتی و نخبگی ترویج یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز