ولایتی در کنفرانس خبری مطرح کرد؛

تسهیل صدور ویزا بین ایران و روسیه

۱۳۹۴/۱۱/۱۶ - ۱۰:۳۴:۵۲
کد خبر: ۳۶۹۷۵۶
تسهیل صدور ویزا بین ایران و روسیه
ولایتی روز پنج شنبه اعلام کرد ایران و روسیه درباره تسهیل صدور ویزای توریستی برای شهروندان دو کشور از 6 ماه فوریه به توافق رسیدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در  کنفرانس مطبوعاتی  مسکو اعلام کرد: ایران  در  خرید تسلیحات روسی و گسترش همکاری نظامی- فنی  ذینفع است.

وی  در پاسخ به سوال  مربوط به احتمال خرید  سیستم « اس —400»  از  طرف تهران گفت: « تا آنجا که من اطلاع دارم، همکاری  دو کشور در  عرصه دفاع  گسترش می یابد.  ایران مایل به خرید تسلیحات  بیشتر از روسیه است».

مشاور مقام معظم رهبری در اموربین الملل در ادامه با اشاره به تلاش ایران برای لغو  روادید گردشگری برای شهروندان روسیه گفت: « از 6 ماه فوریه  موافقت نامه بین دو کشور  ایران و روسیه در باره تسهیل ویزای  توریستی برای شهروندان دو کشور  به اجرا در خواهد آمد».

وی افزود: « مطابق با  آخرین اطلاعات، از روز 6 ماه فوریه  موافقت نامه  تسهیل صدور ویزا برای شهروندان دو کشور  به اجرا در خواهد آمد. آنچه به لغو ویزای گردشگری مربوط می شود ،  ما در حال بحث و بررسی این موضوع هستیم.  ما امیدوار هستیم که روادید  کاری نیز لغو شود. من در حد امکان به این  روند  کمک خواهم کرد و احتمالا روادید تجاری نیز لغو خواهد شد».

ولایتی در ادامه افزود: مسکو و تهران طی ماه های اخیر در جریان دیدار های متعدد قراردادهای به مبلغ در مجموع حدود 40 میلیارد دلار را از جمله در زمینه ساخت نیروگاه های اتمی پاراف کردند و در دیدار وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تضمیناتی برای اجرای این قراردادها دریافت شد.

ولایتی خاطرنشان کرد قرارداد های فوق الذکر درباره احداث واحد های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین توسعه شبکه خطوط راه آهن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز