امام جمعه قم:

۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی و تجلی وحدت امت با ولایت است/قدردانی از موضع گیری رئیس جمهور

۱۳۹۴/۱۱/۱۶ - ۱۵:۳۲:۵۸
کد خبر: ۳۶۹۸۹۲
۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی و تجلی وحدت امت با ولایت است/قدردانی از موضع گیری رئیس جمهور
امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه 22 بهمن ماه مظهر اقتدار ملی جمهوری اسلامی و تجلی وحدت امت با ولایت است، گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود در حماسه راهپیمایی 22 بهمن، با وحدت و همدلی از ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: دهه فجر نتیجه جانفشانی ملت بزرگ ایران برای استقلال، آزادی و تحقق حاکمیت الهی در کشور بود و 22 بهمن نیز جلوه ای از اعیاد اسلامی فطر، قربان و غدیر است. 

وی ادامه داد: روز 22 بهمن برای ملت ما جلوه ای از عید فطر بود چون مردم به رهبری حضرت امام راحل، بعد از یک دوره مجاهدت و ریاضت، بر سر سفره افطار انقلاب نشسته و پیروز شدند و در مسیر پیروزی نیز اسماعیل های خود را قربانی کردند. 

سعیدی بیان داشت: روز 22 بهمن تجلی غدیر و حاکمیت ولایت و ارزش های دینی بر کشور بود، یاد کردن از سالگرد انقلاب اسلامی تنها برای افتخار نیست بلکه باید چراغ راه حال و آینده ما باشد تا از ارزش های انقلاب فاصله نگیریم. 

امام جمعه موقت قم گفت: خواص که روزهای سخت اول انقلاب را درک کرده و باید امروز نیز تاثیرگذار باشند، مبادا خود و فرزندان آنها از روحیه اخلاقی و معنوی انقلاب فاصله بگیرند. 

سعیدی خطاب به برخی خواص گفت: تفاوت نسل ها و دیدگاه ها با هم پذیرفتنی است ولی نباید به جایی منتهی شود که خود و یا فرزندان شما نسبت به انقلاب بی تفاوت و یا ضد انقلاب شوید. 

وی اظهار داشت: سخت است پیامبر شده باشید و ببینید فرزند تو، دین دیگری داشته باشد، در آستانه 22 بهمن همه برای احیا و استمرار روحیه اول انقلاب تلاش و در این راهپیمایی و انتخابات پیش رو، فضایی برای نسل امروز ترسیم کنیم که یادآور همان همدلی و تفاهم اول انقلاب باشد. 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصل مهم در انتخابات، حضور همه مردم در صحنه است، حضور پای صندوق رای برکات زیادی برای نظام دارد، تعداد حضور افراد در راهپیمایی بر اساس حدس و گمان است ولی در انتخابات، آمار و ارقام دقیق، میزان علاقه مندی مردم در سرنوشت خود را نشان می دهد. 

سعیدی تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شرکت در انتخابات بیعت با پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است و مردم با حضور خود در صحنه، افراد اصلح را انتخاب کنند. 

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تعیین می کند و سقف آن را که انتخاب اصلح است، باید مردم رقم بزنند، افراد متدین، انقلابی، ولایتمدار، مفید برای نظام، کارآمد، معتقد به اصول انقلاب و استکبار ستیز برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اصلح هستند. 

سعیدی گفت: حضرت امام راحل فرمودند مجلس خبرگان رهبری باید تقویت کنند رهبری باشد، باید مجلس خبرگان در جهت تقویت رهبر حرکت کند و انجام این تکلیف با انتخاب افراد ولایتمدار امکان پذیر است. 

خطیب جمعه قم اضافه کرد: فرد اصلح باید به اصول انقلاب مانند استکبار ستیزی معتقد و پایبند باشد و پیشنهاد می کنم آیات قران کریم پیرامون سیاست خارجی اسلام و نگاه قران به مستکبران به همه مسئولان نظام و سیاست خارجی به طور مدام یادآوری شود. 

سعیدی همچنین گفت: مردم، افراد منتخب و دستگاه های اجرایی ارکان مهم انتخابات هستند، هیات های اجرایی و هیات نظارت به این تکته توجه کنند که فردای قیامت باید به خاطر تک تک همه افراد تایید صلاحیت شده، رد صلاحیت شده و عدم احرازها پاسخگو باشند. 

وی ادامه داد: هر کجا این هیات های اجرایی و نظارت به تایید، احراز صلاحیت و رد صلاحیت فرد رسیدند باید اعلام کنند، ولی جایی که رد صلاحیت افراد مستند به قانون و پشتوانه آن است قاطعانه رد کنند و تحت تاثیر جو، فشار و غوغاسالاری قرار نگیرند. 

خطیب جمعه قم گفت: همه باید در برابر قانون تمکین کنند، شورای نگهبان در دوره های گذشته کارنامه درخشانی از خود به نمایش گذاشته و امید است در این دوره نیز برگ زرین دیگری بر کارنامه خود بیندازد. 

وی ادامه داد: شورای نگهبان بداند مردم ولایتمدار ما از این رکن پرافتخار انقلاب اسلامی همچون گذشته حمایت می کنند. 

وی با اشاره به وظیفه مردم و انتخاب کنندگان گفت: مردم کسانی را انتخاب کنند که بی تقوا نباشند، فضا را متشنج نکنند، از سر کینه توزی کاری انجام ندهند، پایان رقابت را آغاز رفاقت بدانند و به وظیفه و تکلیف خود عمل و از حاشیه سازی پرهیز کنند. 

سعیدی خطاب به مردم گفت: مبادا کسانی را تحت تاثیر تبلیغات دشمنان به مجلس بفرستند که با انقلاب و رهبری زاویه داشته باشند. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند از ابتدای انقلاب برخی تفکر انقلابی را قبول نداشتند و باید در برابر جریان مخالف تفکر انقلابی ایستاد، سخنان رهبر معظم انقلاب باید چراغ راه ما باشد. 

سعیدی در ادامه گفت: در این دوره از انتخابات فضای مجازی بسیار تاثیرگذار است و صاحبان فضای مجازی کار نکنند که با طرح مطالب خلاف شرع بر گناهان خود بیفزایند، باید از تخریب نیروهای مومن و وفادار به نظام پرهیز کنند و از این تخریب ها، جز دشمن کسی منفعتی نمی برد. 

وی ادامه داد: افراد برای رفتن این و آن به مجلس خود را جهنمی نکنند، در فتنه بنی صدر برخی چنان فضا را غبار آلود کردند که عده ای فریب خورده به شهید بهشتی اهانت می کردند و زمانی که فتنه بنی صدر برملا شد، آنها روی مزار ایشان(شهید بهشتی) از وی حلالیت می طلبیدند، ولی دیگر سودی نداشت. 

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود. 

خطیب جمعه قم در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: رئیس جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی خود یکی از دستاوردهای دولت یازدهم را معرفی چهره واقعی ملت ایران به جهانیان دانست، در طول سال های گذشته ، دشمنان و صهیونیست ها با تبلیغات منفی چهره مخوف و خشنی از ایران ارائه کرده بودند که این حرکت دولت جای قدردانی دارد. 

وی همچنین اظهار کرد: در روزهای اخیر، پیروزی های بزرگی در سوریه نصیب مردم این کشور شده و دو شهر شیعه نشین بعد از چهار سال محاصره، آزاد و دشمنان شکست سنگینی را متحمل شدند. 

وی افزود: بهترین راه برای مقابله با استکبار جهانی و تفکری که در سوریه دنبال فتنه انگیزی است، کمک به دولت و مرم سوریه برای پیروزی است. 

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی تصویب شده که در راه رفع تحریم های ایران ایجاد مانع می کند و این عهد شکنی محسوب می شود و این هشداری به مسئولان نظام است که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند. 

وی گفت: تا آمریکا چنین موضعی دارد پای هر مسئول آمریکایی تحت هر عنوان به ایران اسلامی باز شود مردم ما به شدت با او برخورد خواهند کرد. 

خطیب جمعه قم گفت: لعن و نفرین مردم ایران بر دولت عهدشکن و جنایتکار آمریکا باد. 

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم به صفات انسان متقی پرداخت و گفت: انسان متقی از تهمت، غیبت و شایعه پراکنی جلوگیری می کند. 

سعیدی اظهار داشت: همان جریان فتنه گر صهیونیست امروز از طریق شبکه های گوناگون به آزار و اذیت مسلمانان ادامه می دهند و با شایعه پراکنی پیرامون رهبران صالح دینی تلاش می کنند اعتبار و ارزش آنها را پایین بیاورند، ولی چون حکمت خداوند بر پیروزی حق است طولی نمی کشد که شایعه پراکن ها رسوا می شوند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز