روسیه:

کُردها در مذاکرات ژنو شرکت کنند

۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۳:۴۷:۴۰
کد خبر: ۳۷۰۲۱۹
کُردها در مذاکرات ژنو شرکت کنند
جف الکسی پاراداوکین نمایندۀ ویژه روسیه در سازمان ملل بر ضرورت حضور کردها در نشستِ آیندۀ گفت‌وگوهای ژنو 3 که قرار است 25 فوریه برگزار شود، تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، "جف الکسی پاراداوکین" اظهار داشت: کردهای سوریه، یکی از طیف های اساسی جامعه سوریه به شمار می روند و حق دارند در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

پاراداوکین، در گفت وگو با شبکه روسیا الیوم، افزود: در حال حاضر بدون مشارکت کردها، امکان دستیابی به راه حل وجود ندارد؛ بدون کردها نه می شود تلاش ها برای مبارزه با تروریسم را هماهنگ کرد و نه می شود آتش بس اعلام کرد و نه حتی می توان در خصوص مسائل انسان دوستانه یا انتقال سیاسی در کشور تصمیم گیری کرد.

نمایندۀ ویژه روسیه، سپس به قاعدۀ جعلیِ "اگر کردها با دولت سوریه نجنگیده باشند، حق ندارند خود را مخالف دولت بخوانند"، اشاره کرد و آن را یک اصل "سخیف" برشمرد.

این دیپلمات روسی تاکید کرد: کردهای سوری، به طور جدی با داعش می جنگند و تلاش می کنند که میهن خود سوریه را از تهدید تروریسم برهانند.

پاراداوکین سپس تصریح کرد: هیأت سیاسی مخالفان که احزاب کُرد را نیز در ساختار خود داشته باشد، مذاکره کننده ای قانونی است، از آن گذشته، کردها در نشست های مسکو و قاهره حضور داشتند و این به آن معنی است که حق دارند در مذاکرات ژنو 3 نیز حضور داشته باشند.

نمایندۀ ویژۀ روسیه در سازمان ملل علت به تعویق افتادن مذاکرات سوری – سوری در ژنو را موضع گیری غیرسازندۀ مخالفان عضو "هیأت ریاض" دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز