سرمایه‌گذاری چند میلیارد یورویی ایتالیایی‌ها در ایران

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۱۵:۰۶:۱۰
کد خبر: ۳۷۱۶۴۰
سرمایه‌گذاری چند میلیارد یورویی ایتالیایی‌ها در ایران
وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا ارزش قراردادهای منعقد شده میان ایران و ایتالیا را چند میلیارد یورو براورد کرد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، گراتزیانو دلریو در حاشیه نشست فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هدف دو کشور صرفا صادرات و واردات خام نیست بلکه سعی داریم با همکاری یکدیگر به تولید مشترک برسیم و هدف ما تسهیل سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه مبادلات حمل و نقلی میان دو کشور است.
 
وی با بیان اینکه توافق هایی در زمینه بهبود سیستم‌های ناوبری میان ایران و ایتالیا صورت گرفته است ، افزود: این همکاری‌ها در گذشته نیز وجود داشت و امروز که شرایط برای توسعه روابط فراهم است ،گسترش خواهد یافت و شرکت اف.آی.ام. مکانیک ایتالیا در خط مقدم این اقدامات قرار دارد.
 
وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا یادآور شد: در خصوص چهار یا پنج فرودگاه مشخص در ایران برای سرمایه‌گذاری مذاکره کردیم و شرایط برای حضور بخش خصوصی در این زمینه فراهم است.
 
دلریو تأکید کرد: بسیار مشتاق هستیم که تفاهمنامه‌ها از حالت کلی خارج و تبدیل به قرارداد اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه طرح هایی معرفی شده برای سرمایه‌گذاری در ایران در دست بررسی است ، گفت : پیش‌بینی می‌کنیم قراردادهای منعقد شده میان ایران و ایتالیا بسیار زیاد باشد چرا که همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف شبکه‌های راهی، ریلی، فرودگاهی و بنادر خواهد بود و رقم آن به چندین میلیارد یورو خواهد رسید.
 
وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا درباره اینکه چه تضمینی برای تداوم همکاری‌ها میان ایران و ایتالیا با توجه به بلندمدت بودن همکاری‌ها وجود دارد؟ گفت: در سفر رئیس جمهور ایران به رم ‌اقای روحانی و نخست وزیر ایتالیا بر این موضوع تأکید کردند که با ثبات بسیار در جهت همکاری‌های دراز مدت قدم بردارند.
 
وی ادامه داد : هدف دو کشور صرفا صادرات و واردات خام نیست بلکه سعی داریم با همکاری یکدیگر به تولید مشترک برسیم تا به رشدی مشترک در عرصه‌های صنعتی، اقتصادی و فناوری دست یابیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز