روحانی در مراسم افتتاح ۵۴۹ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی:

صورت‌جلسه مذاکرات منتشر شود همه به قدرت تیم‌هسته‌ای پی می‌برند/ همگان باید برای تحقق «برجام ۲» بکوشند/ معلمان در کنار آموزش از پرورش غافل نشوند

۱۳۹۴/۱۱/۲۱ - ۰۹:۰۴:۵۸
کد خبر: ۳۷۱۷۹۱
صورت‌جلسه مذاکرات منتشر شود همه به قدرت تیم‌هسته‌ای پی می‌برند/ همگان باید برای تحقق «برجام ۲» بکوشند/ معلمان در کنار آموزش از پرورش غافل نشوند
رییس جمهوری، ایران آباد و پیشرفته را هدف همه ایرانیان و ترسیم شده در سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: باوجودی که 10 سال از این فرصت از دست رفته اما این هدف ، در سالهای پیش رو با وحدت و تلاشی فزونتر، دست یافتنی است و امروز همگان باید برای تحقق «برجام 2» که همان برنامه اقدام جامع توسعه و پیشرفت کشور است، بکوشند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که روز چهارشنبه و در مراسم بهره برداری همزمان از  549  پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در سراسر کشور صحبت می کرد،  اظهارداشت: امروز همه باید دست به دست هم دهیم و با بهره‌برداری از استقلال و آزادی،  کشور را در مسیر آبادانی و توسعه به پیش ببریم و البته تحقق این هدف جز از مسیر مدارس و آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

رییس شورای عالی امنیت ملی در تشریح اهمیت مدرسه و آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی، گفت: وقتی امام راحل می‌خواستند به ایران بازگردند، بحث‌های زیادی درباره محل استقرار ایشان انجام شد، اما ایشان در نهایت یک مدرسه را برای استقرار و رهبری جنبش در آن روزهای حساس و به ثمر رساندن انقلاب، انتخاب کردند و از همان مدرسه حماسه‌های روزهای 21 و 22 بهمن را خلق کرده و انقلاب عظیم اسلامی را در برابر تمام قدرت‌های جهان، پیروز و به ما آموختند که مدرسه چقدر عظیم و محترم است.

رییس جمهوری خطاب به همه دست مسوولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش کشور بویژه معلمان گفت: شما باید در شرایط امروز که با حصول و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ، مقدمات پیشرفت کشور از هر زمان دیگر آماده‌تر است، زمینه یک تحول عظیم را فراهم کنید.

دکتر روحانی به معلمین توصیه کرد در کنار آموزش از پرورش غافل نشوند و بویژه اجازه ندهند که برخی دانش‌آموزان به هر دلیلی از سوی دیگر دانش‌آموزان مورد آزار قرار گیرند.

رییس جمهوری اهمیت ورزش در تقویت نشاط میان دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: ورزش تنها عامل سلامت جسم نیست بلکه بهترین راهکار برای صیانت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است و البته بی تردید ورزش یک علم است و هیچ کجا برای آموزش ورزش و ورزش کردن، بهتر از مدارس نیست.

دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک نهمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این سال‌ها ره‌آورد و دستاوردهای فراوان و چشمگیری برای ما داشت که مهمترین آن استقلال سیاسی است به گونه ای که در منطقه و حتی در جهان ، کشوری با این میزان استقلال سیاسی نیست.

رییس جمهوری  مذاکرات هسته ای و حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مقابل نمایندگان شش قدرت جهانی را نمونه ای از این استقلال برشمرد و گفت: اینکه نمایندگان ملت ایران در برابر شش قدرت جهانی پشت میز بنشینند و  بر دفاع از حقوق خود تاکید  و آن را استیفا  کنند، افتخاری برای ملت بزرگ است و مذاکره کنندگان آنان کسانی هستند که در همین مدارس تحصیل کرده اند.

دکتر روحانی  افزود: زمانی نه چندان دور که  صورتجلسات مذاکرات  هسته ای منتشر شدند ، همگان خواهند دید که مذاکره‌کنندگان ما چگونه با قدرت و با تکیه بر استدلال چنین افتخار بزرگی را برای این سرزمین آفریدند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران اولین کشوری در منطقه است که به خواست مردم، صاحب پارلمان و برخوردار از صندوق و حق رأی شد، خاطر نشان کرد: ایران همواره پیشتاز بوده است و در همان مجلس اول نیز که جزو اولین مجالس منطقه و حتی دنیا بود، نمایندگانی همانند شهید مدرس داشت که حرف‌ها و اندیشه‌های او همچنان حرف و اندیشه روز است.

دکتر روحانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ملت ایران نیز پیشتاز و سرآمد انقلاب‌ها در منطقه و جهان بود، چرا که انقلاب‌های بی‌شمار دیگری در دنیا، همه  یا تحت حمایت یک بلوک فکری و سیاسی برای خروج کشور از سیطره بلوک دیگر بود و یا حداقل به لحاظ  فکری و مالی از خارج مورد حمایت بود، اما انقلاب اسلامی ایران، کاملاً مستقل و صرفاً به رهبری امام راحل و با تکیه بر حضور آحاد مختلف مردم به پیروزی رسید.

رییس جمهوری،  آزادی در کنار استقلال سیاسی را از دیگر ویژگی‌های نظام اسلامی برشمرد و گفت: حتی وقتی مطالبی را که به غلط علیه رییس جمهور و دولت نوشته می‌شود می‌خوانم از خواندن آنها خرسند می شوم، چرا که آن را برآمده از سطح بالای آزادی در کشور می‌دانم که البته این آزادی به مدد استقلال سیاسی، حاصل شده است.

وزیر آموزش و پرورش نیز پیش از سخنان رییس‌ جمهوری اظهارداشت: در راستای ایجاد عدالت اموزشی در حال حاضر 105  هزار مدرسه در کشور فعال است و هیچ دانش‌آموزی به دلیل نبود مدرسه از تحصیل محروم نیست. مجموع فضاهای آموزشی کشور از 14.7 میلیون متر مربع در اوایل انقلاب، به ییش از 63 میلیون متر مربع رسیده و پوشش تحصیلی واجدین شرایط در دوره متوسطه اول از 51 درصد به 94 درصد و در دوره متوسطه دوم از 23 درصد به 82 درصد رسیده است.

دکتر علی اصغر فانی همچنین اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بیش از 28  هزار کلاس درس ساخته و در مجموع 1.5 میلیون متر مربع زیربنای آموزشی و ورزشی تحویل آموزش و پرورش شده است.

 

نظر شما