افتتاح موزه ی کتاب و میراث مستند ایران با حضور جهانگیری

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۱۰:۲۲:۵۳
کد خبر: ۳۷۲۶۹۹
افتتاح موزه ی کتاب و میراث مستند ایران با حضور جهانگیری
با حضور معاون اول رییس جمهوری موزه کتاب و میراث مستند ایران افتتاح و از مجموعه ی تصویری ایران رونمایی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) با حضور در کتابخانه ی ملی، موزه ی کتاب و میراث مستند ایران را افتتاح و از مجموعه ی تصویری ایران رونمایی کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین از آثار موجود در این موزه بازدید کرد و با توضیحات مسئولین موزه، در جریان قدمت و جزئیات مربوط به این آثار قرار گرفت.

موزه کتاب و میراث مستند ایران با هدف کمک به ارتقای ارزشهای فرهنگی جامعه و اشاعه ی فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی گشایش یافته است.

گفتنی است در این موزه آثار متعددی از تصاویر و نسخ خطی شامل نسخ خطی تفسیر و ترجمه ی فارسی قرآن کریم، شاهنامه ی فردوسی، دیوان امیرالمومنین و امام سجاد (ع)‌و هفت اورنگ وجود دارد.

مجموعه ی تصویری ایران حاوی بیش از 420 هزار فریم عکس است که در طول چهار دهه ی گذشته توسط یک تیم عکاسی حرفه ای از میراث فرهنگی، طبیعت، محیط زیست، آداب و رسوم و آیین ها، مشاغل و مسائل اجتماعی عکاسی شده است.

در این مجموعه همچنین بیش از 31 هزار اسلاید و قطعه فیلم بی نظیر قبل از انقلاب اسلامی وجود دارد و این مجموعه در فهرست ملی حافظه ی جهانی ثبت شده است.

جهانگیری قرار است تا دقایقی دیگر در آیین رونمایی مجموعه ی تصویری ایران و افتتاح موزه ی کتاب و میراث مستند ایران سخنرانی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز