رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات:

طراحی سامانه سهبا برای افزایش سرعت در بازرسی ها

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۱۳:۵۵:۳۵
کد خبر: ۳۷۳۳۲۷
طراحی سامانه سهبا برای افزایش سرعت در بازرسی ها
رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور از طراحی سامانه ای با عنوان سهبا (سامانه هوشمند بازرسی انتخابات) برای افزایش سرعت و دقت در بازرسی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛سامانی در بازدید از هیئت بازرسی انتخابات استان تهران گفت: در بخشی از این سامانه، مردم می توانند از طریق پیامک با ما در ارتباط باشند که شماره این پیامک متناسب هر استان اعلام خواهد شد.

وی افزود: در این سامانه بر تضمین حقوق نامزدان نیز تأکید شده است و نامزدان انتخابات می توانند اطلاعات خود را به طور ویژه به سامانه ارسال کنند. 
رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: در هر استان یک شهرستان منتخب خواهیم داشت که از طریق سامانه با بازرسان شعب مرتبط خواهند بود و این بازرسی ها آنلاین است.
وی همچنین درباره گزارش تفریغ قانون انتخابات گفت: گزارش تفریغ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را پس از برگزاری انتخابات تقدیم وزیرکشور خواهیم کرد تا نحوه اجرای مفاد و تبصره های انتخابات مشخص شود و این گزارش برای اصلاح قانون راهگشا خواهد بود.
سامانی افزود: استان تهران به عنوان پایتخت کشور همیشه مورد توجه سایر کشورها و نظام های بین المللی بوده است و برگزاری انتخابات در استان تهران نمادی از برگزاری انتخابات در کل کشور است.
وی با اشاره به عنایت ویژه وزیر کشور به استان تهران و عضویت استاندار تهران در ستاد انتخابات کشور گفت: روندی که در هیئت بازرسی استان تهران شکل گرفته، مثبت، خوب و قابل اعتماد است.
سامانی افزود: از مهمترین اقدامات ما در بحث بازرسی انتخابات؛ این است که پیش شرط‌های انتخابات قانونمند را فراهم کنیم و به همین منظور بازرسان آموزش های کافی را فرا گرفته اند تا با حقوق و تکالیفشان در بحث برگزاری انتخابات آشنا شوند.
وی گفت: همچنین در زمان ثبت نام از نامزدان انتخابات، مجموعه مدون حقوقی در اختیار نامزدان قرار گرفته اند.
رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور افزود: همکاران ما در شعب اخذ رأی با شاخصه های سخت گیرانه ای انتخاب می شوند و باید معتقد به اصل بی طرفی باشند.
سامانی با اشاره به اینکه پیشگیری از اصول مورد توجه ما در این هیئت است گفت: ما باید از حق الناس صیانت کنیم و تلاش خواهیم کرد هیچ ابطالی در آرای ریخته شده به صندوق ها نداشته باشیم و به همین منظور برای هر شعبه یک بازرس پیش بینی شده است که تا پایان شمارش آراء و تنظیم صورت‌جلسات در کنار مجریان خواهند بود.
وی از شناسایی موانع و نقاط تخلف خیز در انتخابات های مختلف خبر داد و افزود: دقت، سرعت و قاطعیت اصل بعدی ماست که وظایف بازرسان در این خصوص خاطر نشان شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز