حامیان کُردها در ترکیه تظاهرات کردند؛

درگیری پلیس ترکیه با معترضان در استانبول

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۰۸:۵۴:۴۵
کد خبر: ۳۷۳۵۰۴
درگیری پلیس ترکیه با معترضان در استانبول
نیروهای پلیس ترکیه با معترضان و حامیان کردها که در معرض حملات ارتش این کشور قرار دارند، در شهر استانبول درگیر شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نیروهای پلیس ترکیه یکشنبه با تظاهرکنندگان حامی کُردهای این کشور در شهر استانبول درگیر شدند که به زخمی شدن دو تظاهرکننده منجرشد.

تظاهرکنندگان در اعتراض به عملیات نظامی ارتش ترکیه در جنوب این کشور به خیابانهای منطقه غازی در بخش اروپایی شهر استانبول آمدند که به خاستگاه مخالفان دولت مشهور است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش ترکیه از چندی پیش عملیات نظامی را در جنوب این کشور که بیشتر کردها در آنجا سکونت دارند، آغاز کرده است. در این عملیات تا کنون دهها نفر کشته شده اند.

نیروهای پلیس برای سرکوب تظاهرات، با خودروهای زرهی وارد محل تظاهرات در منطقه غازی شهر استانبول شدند و به شلیک گاز اشک آور مبادرت کردند. معترضان زخمی نیز با برانکارد از محل منتقل شدند.

رسانه های طرفدار کردهای ترکیه اعلام کردند که دستکم دو معترض زخمی شدند و پلیس ترکیه از گلوله جنگی استفاده کرد اما این مطلب هنوز از سوی منابع رسمی ترکیه تایید نشده است.

برپایه این گزارش، ارتش ترکیه از ماه گذشته عملیات نظامی برای بیرون راندن اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به "پ.ک.ک" از پایگاه هایشان در برخی شهرهای جنوب شرق این کشور آغاز کرده و مقررات منع آمد و شد در این مناطق اعمال کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز