محمد رضا عارف؛

لیست اصلاح طلبان سه شنبه اعلام می شود

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۰۸:۵۷:۱۸
کد خبر: ۳۷۳۹۳۲
لیست  اصلاح طلبان سه شنبه اعلام می شود
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت : آخرین جلسه خود را با گروه حامیان دولت برگزار می کنیم و فهرستمان را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش گروه احزاب خبرگزاری برنا؛محمدرضا عارف در نشست انتخاباتی معاونت زنان ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان با اشاره به نقش موثر زنان در همه عرصه های جامعه افزود:‌ ما معتقدیم که زنان 50 درصد در انتخابات نقش دارند اما با توجه به اینکه می توانند مشوق همسران و فرزندانشان هم باشند این نقش به 75 درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه باید طی چندین برنامه نقش زنان در کشور برجسته تر شود گفت: یکی از کانون‌هایی که در تغییر نگرش منطقی به قوانین در خصوص زنان تاثیر دارد مجلس شورای اسلامی است.
عارف با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر هم،‌ زنان را در اولویت و راهبرد می دانیم افزود:‌ ما بنا نداریم گفتمان شعاری داشته باشیم و در ایام انتخابات از زنان استفاده ابزاری کنیم.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در بخش دیگری از سخنانش به مکانیزم تهیه فهرست اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: ما در ائتلاف خود از همان ابتدا به حامیان دولت توجه داشتیم و بر همین اساس امشب آخرین جلسه خود را با حامیان دولت برگزار خواهیم کرد و تا فردا فهرست اعلام می شود.
عارف گفت: ما در عین اینکه از هویت اصلاح طلبی خود کوتاه نمی آییم اما به نظام تک حزبی اعتقاد نداریم و نگاه ما داشتن جریان‌های قوی سیاسی است که با قدرت با هم رقابت کنند اما پس از انتخابات با هم رفاقت داشته باشند.
وی افزود: ائتلاف ما با حامیان دولت در ادامه حماسه سال 92 خواهد بود و امیدواریم دولت پس از بحث برجام دستاوردهای زیادی داشته باشد که روند 92 در اسفند 94 ادامه یابد و دستاورد آن را در سال 96 ببینیم.
عارف با اشاره به نزدیکی ایام تبلیغات مجلس شورای اسلامی از همه هواداران و نامزدان اصلاح طلب خواست با توجه به تقارن این ایام با ایام فاطمیه ،‌حرمت این ایام را حفظ کنند.
وی گفت:‌ در پنجشنبه نخستین برنامه ما به زنان اختصاص دارد .
 فهرست 290 نفره ما تا چند روز آینده اعلام می‌شود
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: تا چند روز آینده فهرست 290 نفره ما برای مجلس شورای اسلامی اعلام می شود .
محمدرضا عارف در حاشیه نشست زنان اصلاح طلب در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی افزود : با توجه به نقش موثر زنان در جامعه و حضور 50 درصدی آن ها در دانشگاه ها برنامه ای داریم که از حداکثر ظرفیت زنان در امور برنامه ریزی و اجرایی استفاده کنیم .
وی درباره فهرست 30 نفره تهران هم گفت‌: تلاش می کنیم تا فردا این فهرست هم اعلام شود .
عارف درباره ترکیب فهرست شهرستان‌ها هم گفت: ما در این باره دخالتی نمی کنیم و تصمیم را به آنها واگذار کرده ایم اما فهرست های شهرستانی ما هم متشکل از حامیان دولت و اصولگریان است .
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا بر اساس میثاق نامه تان کسانی که در فهرست نهایی شما قرار نگیرند انصراف خواهند داد ؟ افزود‌: میثاق نامه تعهدی اخلاقی است و بنا نیست کسی را به این موضوع مکلف کنیم اما در زمان مصاحبه این تعهد را به ما داده اند .
وی در پاسخ به پرسشی از پیش بینی اش درباره مجلس دهم، گفت‌: مجلس خوبی خواهیم داشت و امید ما به آینده است و امیدواریم این مجلس از هر جهت توانایی خدمت به نظام را داشته باشد .
عارف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از زنان در انتخابات استفاده ابزاری خواهید کرد ؟ افزود:‌ راهبرد ما درباره زنان جدی است و از خانم ها در امور علمی ، خدماتی و اجرایی استفاده خواهیم کرد .
وی در بخشی از سخنان خود در این نشست هم گفت‌: مجلسی باید شکل گیرد که حامی دولت و سیاست هایش باشد .
عارف افزود:‌ در همه دولت ها از سال سوم یا چهارم آن دولت، بحث تک دوره ای بودن را مطرح می کنند اما درباره دولت یازدهم از سال اول این دولت شاهدیم که برخی بحث تک دوره ای بودن آن را مطرح می کنند .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز