پس از دیدار بن علوی و زنگنه اعلام شد؛

گاز ایران در راه عمان

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۱۱:۳۱:۰۴
کد خبر: ۳۷۵۹۲۲
گاز ایران در راه عمان
وزیر خارجه عمان از پایان مطالعه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان ظرف ٦ ماه آینده خبر داد و گفت: مسقط با همه جزئیات احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان موافق است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، یوسف بن علوی صبح امروز (یکشنبه، دوم اسفندماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به این که دیدار امروز برای بررسی طرحها و گسترش روابط در بخش نفت، گاز و پتروشیمی میان دو کشور است، تصریح کرد: بدون تردید با توجه به موقعیت و جایگاه ایران در بخش نفت و گاز این کشور خواستار گسترش روابط در این زمینه است.

وی با بیان این که چگونگی انتقال گاز ایران به عمان در این دیدار بررسی شد، تصریح کرد: هدف سوق دادن گاز ایران از طریق عمان به بازارهای جهانی است.

وزیرخارجه عمان با بیان این که مطالعات کارشناسی و اقتصادی خط لوله صادرات گاز ایران به عمان در حال انجام است و ظرف ٦ ماه آینده این مطالعات تکمیل می شود، یادآور شد: با توجه به روابط مطلوب میان دو کشور، عمان علاقمند به استفاده از گاز ایران است و با همه جزئیات این طرح و پروژه موافق است.

وی با بیان این که در این دیدار همچنین چشم انداز همکاریهای اقتصادی، تجاری و نفتی که می تواند به سود دو کشور باشد، بررسی شد، افزود: همه سواحل عمان و دریای عرب و همچنین ساحل عمان آمادگی دارد همکاری دریایی را با ایران افزایش دهد.

یوسف بن علوی موقعیت پایانه های این کشور را یکی از مزیتهای گسترش همکای نفت و گاز ایران و عمان عنوان کرد و افزود: خوشحالیم پروژه ها و طرحهایی که از سوی عمان به مسئولان ایرانی ارائه شده با استقبال و گشاده رویی آنها روبرو شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز