در بهمن ماه امسال محقق شد؛

افزایش ١٥ درصدی تامین گاز نیروگاههای کشور

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۱۴:۰۷:۲۵
کد خبر: ۳۷۵۹۹۳
افزایش ١٥ درصدی تامین گاز نیروگاههای کشور
شرکت ملی گاز ایران در بهمن ماه ١٦٠ میلیون مترمکعب گاز نیروگاههای کشور را تامین کرد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ١٥ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که میانگین تامین گاز در نیروگاه های کشور، امسال به بیش از ١٦٠ میلیون مترمکعب در روز رسیده است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ٥٣ میلیارد و ٨٣ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل داده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ٤٦ میلیارد و ٨٠ میلیون متر مکعب بوده است.

ناصر ابراهیمی از تحقق ٩٤ درصدی اهداف برنامه مصوب سال ٩٤ برای تامین گاز نیروگاهها خبر داد و افزود: حجم مصرف گاز در بخش صنایع عمده کشور نیز طی ١١ ماه امسال به بیش از ٣٠ میلیارد مترمکعب رسید که نسبت به مدت مشابه پارسل رشد دو درصدی داشته است.

وی با اشاره به این که در بهمن ماه امسال به طور میانگین روزانه ٩٦,٦ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه های کشور تحویل شده است، یادآور شد: میانگین تحویل گاز به صنایع عمده کشور نیز در بهمن ماه به ٨٠.٦ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

وی یکی از اهداف اصلی این شرکت را تامین حداکثری گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه ها برشمرد و اعلام کرد: جایگزینی گاز به جای سوختهای مایع در نیروگاهها و صنایع عمده افزون بر کاهش آلودگی هوا، سبب صادرات بیشتر سوختهای میان تقطیر، تقویت اقتصاد کشور و منجر به ارز آوری و ایجاد ارزش افزوده می شود.

 

نظر شما