رئیس ستاد انتخابات کشور:

مسأله رد صلاحیت شده‌ها پیگیری‌ می‌شود

۱۳۹۴/۱۲/۰۳ - ۰۸:۳۷:۵۷
کد خبر: ۳۷۶۱۰۷
مسأله رد صلاحیت شده‌ها پیگیری‌ می‌شود
رئیس ستاد انتخابات و معاون وزارت کشور با بیان اینکه هنوز هم فرصتی هست که صلاحیت‌ها بررسی شود، گفت: همچنان مساله رد صلاحیت شده‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "محمد حسین مقیمی" شامگاه یکشنبه در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم در پاسخ به سؤالی درباره رد صلاحیتها گفت: هم هیئت‌های اجرایی و هم هیئت‌های نظارت شورای نگهبان یک سری از نامزدها را براساس قانون رد صلاحیت کردند. و مردم و وزارت کشور و هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت شورای نگهبان در این مساله تقریباً هیچ حرفی ندارند، زیرا ملاک و مبنا نصّ قانون است.

وی با بیان اینکه "همچنان مساله رد صلاحیت شده‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم" اظهار داشت: بیشتر اشکالات و سؤالات مطرح شده، درباره رد صلاحیت برخی نامزدها بود و برخی از آنها با شکایت و ارائه مدارک و اطلاعاتی به شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند.

مقیمی با اشاره به افزایش رقابت در اکثر حوزه ها گفت: امیدواریم که مردم با علاقه‌مندی پای صندوق‌‌های رأی بیایند، و هم اکنون شرایطی پیش آمده است که انتخابات رقابتی شود.

مقیمی در پاسخ به این سؤال که آیا همه طیف‌های سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و میانه رو نمایندگانی در همه حوزه‌ها خواهند داشت، گفت: در کشور 240 حزب وجود دارد و همه این احزابِ رسمی اعلام کرده‌اند که در انتخابات مشارکت می‌کنند، حتی احزابی که داوطلب نداشتند یا داوطلب آنها رد صلاحیت شده است اعلام کرده‌اند که در انتخابات مشارکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که هنوز هم فرصتی هست که صلاحیت‌ها بررسی شود و عده دیگری هم تأیید صلاحیت خواهند شد.

مقیمی افزود: برخی از احزاب که می‌گویند داوطلبان آنها تأیید نشده‌اند، در واقع داوطلبان اصلی آنها تأیید نشده‌اند و دیگر داوطلبان آنها که از محبوبیت و مشهوریت کمتری برخوردار هستند تأیید صلاحیت شده‌اند، ولی داوطلبان اصلی به علت عملکرد گذشته و سوابق شان رد صلاحیت شدند، البته مساله این داوطلبان هم همچنان در دست پیگیری و بررسی است.

مقیمی درپاسخ به این سؤال که آیا از مردم درباره گروه های سیاسی نظرسنجی شده است، اظهار داشت: ما چون مجری و برگزارکننده انتخابات هستیم‌، تلاش می‌کنیم که مساله‌ای همچون طرفداری یا مخالفت با جریانات سیاسی وجود نداشته باشد، چون این مساله میتواند برای جریانهای سیاسی ملاک و مبنا قرار بگیرد، لذا ما تلاش می‌کنیم که به این آمارها وارد نشویم.

مقیمی گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 31 حوزه اصلی در 31 فرمانداری مرکز استان داریم، و بقیه فرمانداری ها و بخشداری ها در استان ها شعبات فرعی این حوزه ها می شوند.

وی افزود: در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی 207 حوزه انتخاباتی داریم، که اینها در مرکز فرمانداری های شهرستان ها هستند. بعضی از فرمانداری‌ها و نیز بخشداری‌ها حوزه‌های فرعی هستند. حدود هزار و 63 حوزه اصلی و فرعی داریم که در فرمانداری ها و بخشداری ها متمرکز هستند و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برگزار می‌کنند.

نظر شما