دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی:

آن چیزی که اکنون به عنوان اصولگرایی مطرح است صف بندی "خاص" برای تحقق منافع "خاص" است/ امثال زنجانی ­ها وخاوری­ ها چه زمانی شکل گرفتند؟

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۰۱:۵۳:۲۶
کد خبر: ۳۷۶۹۲۱
آن چیزی که اکنون به عنوان اصولگرایی مطرح است صف بندی خاص برای تحقق منافع خاص است/ امثال زنجانی ­ها وخاوری­ ها چه زمانی شکل گرفتند؟
کرباسچی گفت: معضل اقتصادی ما با ارتباط با دنیا حل و فصل می شود و باید از این فرصت که برای دولت پیش آمده با مجلسی که پشتوانه قانونی آن است به خوبی بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، به نقل از عضو و مشاور اطلاع رسانی شورای اصلاح طلبان این استان، غلامحسین کرباسچی که در همایش بزرگ اصلاح طلبان تبریز در سالن پورشریفی سخن می گفت، اظهار داشت: نگاه طبقه متوسط برای شرکت در انتخابات سیاسی بوده و کل مسایل کشور در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد، معضلات فرهنگی را مدنظر دارد و از این لحاظ دارای اهمیت ویژه است.

وی با بیان اینکه رأی یکپارچه مردم و تشکیل مجلسی یکدست می تواند به رفع مشکلات در کنار دولت با برنامه ریزی و قانونگذاری کمک کند، اظهار داشت: مسأله ویژه دیگر، اهمیت شرکت عمومی همه در انتخابات است.

کرباسچی با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با کشورهای اطراف و جهان سوم، گفت: در این کشورها مردم سالاری و دموکراسی تنها  پوسته ای ظاهری برای حکومت های دیکتاتور است اما انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز به رای مردم اهمیت داده و حضرت امام(ره) استدلالش به دخالت مردم بود و مردم سالاری دینی بر این اساس در ایران شکل  گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اما آنچه اهمیت ویژه دارد دخالت مردم در سرنوشت خود است به گونه ای که مردم بتوانند واقعا انتخاب کنند و بین دو روش اجرایی کشور که از آن به عنوان اصولگرایی و اصلاحات از آن یاد می شود آنچه را که می تواند به رفع مشکلات کمک کند انتخاب کنند.

کرباسچی تأکید کرد: مردم باید در انتخابات دستشان برای انتخاب باز باشد اینکه یک مجموعه ای حداقل شرایط کاندیداها را در نظر بگیرد ضرورت هر انتخاباتی است اما نه اینکه فرزندان انقلاب جانبازان و سرداران جبهه و جنگ پشت خط بمانند.

کرباسچی با اشاره به اینکه عده ای نیز در انتخابات مجلس نگاه منطقه ای دارند، تصریح کرد: ایفای نقش طبقه متوسط جامعه در تشکیل مجلس می­ تواند به رفع مشکلات کشور کمک کند چرا که در مقابل دولتی که با انتخاب مردم شکل گرفته جبهه گیری نمی کند و هر روز در کار دولتی که با زحمات فراوان در حل معضل سیاست خارجی موفق شده سنگ اندازی نمی کند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: باید با ارایه الگوی مردم سالاری دینی به عنوان یک مجموعه ای که با رأی مردم بر سر کار آمده از این موقعیت برای رفع معضلات مختلف کشور نظیر بیکاری استفاده کنیم.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم معضل اقتصادی ما با ارتباط با دنیا حل و فصل می شود و باید از این فرصت که برای دولت پیش آمده با مجلسی که پشتوانه قانونی آن است به خوبی بهره بگیریم.

وی افزود: آن چیزی که اکنون به عنوان اصولگرایی مطرح است صف بندی "خاص" برای تحقق منافع "خاص" است، مقابله با دولتی است که بزرگترین و افتخارآمیزترین دیپلماسی خارجی کشور را نه با خشونت بلکه با منطق و صحبت تحقق بخشید.

کرباسچی با اشاره به اینکه تنها با حضور تک ستاره ها در خانه ملت نمی توان برای رفع معضلات کشور کاری کرد، یادآور شد: برای مسایل کلان کشور در مجلس باید کار جمعی کرد و اگر ما یک مجموعه منسجم  اصلاح طلب و معتدل در خانه ملت نداشته باشیم نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

وی با انتقاد از عملکرد کسانی که معتقدند فساد مالی در کشور 16 سال قبل نهادینه شده است، گفت: آنها باید پاسخ دهند امثال زنجانی ­ها وخاوری­ ها چه زمانی شکل گرفتند و در مجموعه خودشان چه اتفاقاتی افتاد و با عوام فریبی و توزیع ناعادلانه ثروت چه بر سر کشور آوردند؟

وی در حالی که جمعیت حاضر در سالن با شنیدن نام آیت الله هاشمی رفسنجانی با فریادهای خود حمایتشان را از وی اعلام کردند، افزود: چرا باید جایگاه افرادی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان نیز تأیید شده است توسط عده ای زیر سوال برود.

کرباسچی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفندماه خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتکاء به رأی مردم و تشکیل اکثریتی توانمند در مجلس دهم، کشور راه توسعه و پیشرفت را ادامه دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز