نماینده استان نینوا اعلام کرد:

رد پای برادران "النجیفی" در فتنه های جدید عراق

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۱۴:۴۰:۲۳
کد خبر: ۳۷۷۲۴۸
رد پای برادران النجیفی در فتنه های جدید عراق
یکی از نمایندگان استان نینوا در پارلمان عراق، اسامه و اثیل النجیفی را به فتنه انگیزی جدید در موصل و کل کشور از جمله کمک به ترکیه و تسهیل تجاوزگری آنکارا به خاک عراق متهم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، عبدالرحیم الشمری این دو نفر را مسؤول ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق دانست و درباره وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی در موصل به دلیل کمبود کالاهای اساسی هشدار داد.

این نماینده پارلمان عراق در گفتگوی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، مردم نینوا از دست نمایندگان و سیاستمداران دروغگو و منافقانی که این استان را به این حال و روز درآورده اند، خشمگین هستند.

الشمری افزود: سیاستمدارانی که می بایست نماینده این استان باشند با تسهیل ورود نیروهای ترکیه به این استان و مداخله در تصمیمات دولت، فتنه به پا کرده اند.

وی گفت: "این دو برادر یعنی اسامه النجیفی (رئیس سابق پارلمان) و اثیل النجیفی (استاندار برکنار شده نینوا) به منظور ایجاد فتنه و مخالفت با دولت مرکزی عراق، از ورود نیروهای ترکیه به داخل موصل حمایت کردند".

الشمری با اشاره به حضور انبوه نیروهای نظامی ترکیه در این استان تصریح کرد، خودروهای زرهی این نیروها با پرجم ترکیه در پایگاه بعشیقه مستقر شده اند کما این که جنگنده های این کشور نیز در حال رفت و آمد به این پایگاه هستند.

وی در ادامه گفت: اهالی موصل، وضعیت بسیار فاجعه باری دارند و کار به جایی رسیده است که به تقسیم روغنهای خوراکی بین خود روی آورده اند.

به گزارش برنا به نقل از العالم، الشمری افزود: عناصر تروریستی داعش مردم را به شدت تحت فشار قرار داده و روزانه دهها نفر از آنها را با بهانه یا بی بهانه به قتل می رسانند... قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی دیگر به چهار برابر نرخ معمول بازار رسیده است.

نماینده استان نینوا در پارلمان عراق با اشاره به این که بازار این استان تقریبا از مواد غذایی و کالاهای اساسی خالی شده است، درباره خطر اوضاع انسانی در این استان هشدار داد و آن را فاجعه بار توصیف کرد.

نظر شما