عضو مجلس خبرگان رهبری:

وحدت باید به جای ابزار تاکتیکی یک اصل اعتقادی باشد

۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۱۴:۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۷۸۷۵۸
وحدت باید به جای ابزار تاکتیکی یک اصل اعتقادی باشد
آیت الله عباسعلی سلیمانی گفت: وحدت باید به جای ابزار تاکتیکی یک اصل اعتقادی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان  نماینده ولی فقیه در استان  صبح یکشنبه در همایش وحدت با حضور علما و شیعه و سنی در زاهدان گفت: اتحاد برای حفظ منافع مختلف نوعی از وحدت تاکتیکی محسوب می شود که در جوامع سایر جانداران نیز قابل مشاهده است.

 

وی اضافه کرد:امروزه وحدت در بسیاری از محافل اسلامی نقل می شود اما باید توجه داشت که منظور از این واژه، وحدت تاکتیکی یا وحدت عملی است.

 

آیت الله سلیمانی اضهار داشت: جامعه اسلامی باید با تحلیل های سیاسی به دنبال وحدت اصولی، اعتقادی، شرعی و دینی بر پایه محوریت حبل الله باشد.

 

 

وی بیان کرد: گاهی از وحدت برای موفقیت در مقابل مشکلات استفاده می شود مانند کشورهای اسلامی که برای پیروزی در مقابل دشمنان با هم اتحاد پیدا می کنند.

 

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اتحاد برای حفظ منافع مختلف نوعی از وحدت تاکتیکی محسوب می شود که در جوامع سایر جانداران نیز قابل مشاهده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد : اهل تشیع و تسنن مشترکات زیادی از جمله دین، پیامبر، کتاب، قبله و مانند آن دارند.

 

مولوی علی احمد سلامی عضو خبرگان رهبری در این همایش بیان کرد: واژه وحدت محبوب ترین و واژه تفرقه از منفورترین واژه هاست.

 

وی اضافه کرد: مسلمانان از صدر اسلام همواره با یاری گرفتن از قرآن و دین مبین اسلام در تمام عرصه ها پیروز بوده اند اما متاسفانه اینک دشمنان با توطئه های خود میان آنان و قرآن فاصله ایجاد کرده اند.

 

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: گرچه هم اینک قرآن و اسلام در اختیار مسلمانان است اما از این دو نعمت به خوبی استفاده نمی شود.

وی بیان کرد: هرگاه زمینه اتحاد میان مسلمانان شکل می گیرد، دشمنان تحرکات خود را بیشتر کرده و برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی تلاش می کنند.

سلامی افزود: هم اینک دلارهای نفتی برخی کشورهای مسلمان در بانک های اروپایی است و این دلارها موجب ساخت بمب و موشک توسط استکبار می شود که در نهایت برای کشتار امت اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز