در دیدار جو هیونگ وان با طیب نیا صورت گرفت؛

امضای یادداشت تفاهم ۵ میلیارد یورویی تامین مالی میان ایران و کره جنوبی

۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۲۰:۲۵:۳۰
کد خبر: ۳۷۸۸۶۳
امضای یادداشت تفاهم ۵ میلیارد یورویی تامین مالی میان ایران و کره جنوبی
در دیدار وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، یادداشت تفاهم 5 میلیارد یورویی تامین مالی به امضاء رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل  از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا با بیان اینکه این دیدار گام دیگری در توسعه روابط دو کشور خواهد بود، اظهار داشت: هدف از امضای این یادداشت تفاهم، ایجاد چارچوبی برای تعمیق همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در حوزه اقتصادی از طریق تامین مالی پروژه های زیر بنایی، عمرانی و تولیدی توسط بانکها و موسسات مالی و شرکت های کره ای می باشد.

وی افزود: شرکت بیمه تجاری کره جنوبی "کی شور" (K-Sure)، منابع مالی تا سقف 5 میلیارد یورو برای تامین مالی پروژه ها در ایران فراهم خواهد نمود.
 
 وزیر اقتصاد کشورمان در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد: ما علاقه مندیم روابطمان را در دوران پسا تحریم با کشورهای شرق آسیا توسعه دهیم و در این میان، کره جنوبی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
 
طیب نیا جمعیت 80 میلیونی ایران، بازار بزرگ داخلی، دسترسی به بازار 400 میلیونی کشورهای همسایه، ذخایر عظیم نفت و گاز، امنیت، نیروی کار متخصص، بهبود محیط کسب و کار، برخورداری از قوانین مترقی و حمایت از سرمایه گذاری را فرصت مناسبی برای شرکتهای کره ای برای سرمایه گذاری در ایران عنوان کرد.
 
وی در عین حال تصریح کرد: ما آمادگی کامل برای سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در حوزه های صنعت، خودروسازی، صنایع وابسته به نفت و گاز و گردشگری در ایران را داریم و معتقدیم توسعه روابط اقتصادی می تواند زمینه ساز ایجاد روابط مستحکم سیاسی دو کشور نیز باشد.
 
در ادامه این دیدار، جو هیونگ وان، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان ، خواستار همکاری های مالی، اقتصادی و تامین مالی دوکشور شد.
 
هیونگ وان با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ما یک شریک مطمئن بوده و همانگونه که در دوران تحریم روابطمان را با ایران حفظ کردیم این انگیزه و اراده وجود دارد که در دوران پساتحریم بتوانیم همکاری های اقتصادی جدیدی را آغاز کنیم.
 
گفتنی است در پایان این دیدار یادداشت تفاهم تامین مالی 5 میلیارد یورویی پروژه های زیربنایی ایران توسط محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد   و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران مدیرعامل شرکت بیمه تجاری "کی شور" به امضاء رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز