با موافقت نمایندگان؛

سازمان ملی استاندارد زیرنظر مستقیم رئیس جمهور اداره می‌شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۰:۰۳:۵۸
کد خبر: ۳۷۹۴۵۸
سازمان ملی استاندارد زیرنظر مستقیم رئیس جمهور اداره می‌شود
نمایندگان مجلس نحوه اداره سازمان ملی استاندارد را مشخص کردند که بر اساس آن، سازمان مذکور دستگاه اجرایی مستقل دولتی است که زیرنظر مستقیم رئیس جمهور اداره می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد با مواد 1 و 2 این طرح موافقت کردند که براساس آن در قانون مشخص شد که سازمان ملی استاندارد از این پس به‌عنوان دستگاه اجرایی مستقل دولتی زیرنظر مستقیم رئیس جمهور اداره شود.

براساس ماده یک طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد؛ به منظور تعیین، تدوین و اجرای برنامه‌های استانداردسازی، نظارت بر اجرای استانداردهای کالاها و خدمات داخلی، وارداتی و صادراتی هماهنگ با استانداردهای بین‌المللی و همچنین توسعه، تقویت و به‌روزرسانی نظام ملی استاندارد با هدف ارتقای کیفیت ملی و دستیابی به ارتقای پایدار، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به سازمان ملی استاندارد ایران که از این پس در این قانون (سازمان) نامیده می‌شود تغییر می‌یابد.

همچنین ماده 2 این طرح به نحوه اداره سازمان ملی استاندارد اشاره دارد که براساس آن؛ سازمان، دستگاه اجرایی مستقل دولتی است و زیرنظر مستقیم رئیس جمهور اداره می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز