اکبر ترکان خبر داد:

ساخت فرودگاه در منطقه آزاد ارس

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۵:۴۶:۵۷
کد خبر: ۳۷۹۶۸۴
ساخت فرودگاه در منطقه آزاد ارس
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از احداث فرودگاه منطقه آزاد ارس در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان در آیین افتتاح و کلنگ زنی ٤٣ پروژه سرمایه گذاری، عمرانی، زیربنایی و گردشگری در منطقه آزاد ارس اظهار کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت هر چه بیشتر و بهتر واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد کشور فراهم است، ولی باید تمام تلاش خودمان را در راستای تکمیل هرچه بیشتر زیرساخت‌ها انجام دهیم.

وی افزود: قبل از دعوت و جذب سرمایه گذار باید تمامی زیر ساخت‌های مورد نیاز را تأمین کنیم. تأمین زیرساخت های لازم (آب، گاز و برق صنعتی) برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در این منطقه شایسته تقدیر است.

وی با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در منطقه تجاری و صنعتی آزاد ارس تصریح کرد: خوشبختانه در سایه این فعالیت‌ها، چهره جلفا در حال تغییر است و به سمت توسعه و شکوفایی حرکت می‌کند و پرداختن به توسعه گردشگری همگام با پیشرفت صنعت و تولید موجب رونق این منطقه شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد در اطراف رود ارس باید ١٠ دهکده ساحلی و هر یک با معماری مشخص ایجاد شود.

به گفته ترکان، فرودگاه یکی از جدی‌ترین نیازهای منطقه آزاد ارس برای جذب سرمایه های بیشتر و نیز توسعه گردشگری است و باید با ایجاد فرودگاه، شاهد پروازهای مستقیم از این منطقه باشیم.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار در این منطقه، عنوان کرد: انجمن شناسایی استعدادها در تمامی زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در این منطقه ایجاد شود.

وی در همین راستا با بیان اینکه باید از استعدادهای کشور مراقبت و محافظت کرد ادامه داد: باید کاری کنیم که تمامی استعدادها شکوفا شوند.

 

نظر شما