رییس ستاد انتخابات کشور:

حضور ۲۲۱ نماینده در مجلس قطعی شد/ مردم ایران با دیگر حماسه آفریدند

۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ۰۹:۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۷۹۸۳۴
حضور ۲۲۱ نماینده در مجلس قطعی شد/ مردم ایران با دیگر حماسه  آفریدند
محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: حضور مردم و مشارکت بالای آنان یک انتخابات باشکوه و بی مثال را رقم زد، انتخابات 7 اسفند یکی از بهترین دوره های انتخاباتی ایران بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در نشست خبری حضور و  مشارکت مردم در انتخابات سال 94 بسیار خوب و بالا خواند و گفت : در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 30 میلیون نفر مشارکت داشتند که در انتخابات دهمین دوره مجلس مشارکت به 34 میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: تاکنون 221 نماینده انتخاب و 69 نماینده دیگر نیز در مرحله دوم از بین 138 نامزد انتخاب می شوند.

رییس ستاد انتخابات کشور به ترکیبت متفاوت  دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد گفت : ترکیب منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به لحاظ سنی و تحصیلات متفاوت است که امید است حضور آنها در مجلس در حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر باشد و رهنمودهای رهبری در اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اجتماعی را دنبال و به دولت در تصمیم گیری ها کمک کند.

وی اظهار داشت:  انتخابات در یک هزار و 32 حوزه انتخابیه فرعی و 127 حوزه اصلی و 223 حوزه فرمانداری برگزار شد و 250 هزار نفر از نیروی انتظامی و سپاه نظم حوزه ها و امنیت مرزها، مناطق عشایری، روستاها و شهرهای کشور را برقرار کردند. از سوی ارتش و ناجا نیز 34 فروند بالگرد و چهار فروند هواپیما و چهار فروند شناور در اختیار ما قرار گرفت تا صندوق ها را جابجا کنیم.

مقیمی با اشاره به نامگذاری سال 1394 تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت اظهارداشت: در هفتم اسفندماه همدلی و همزبانی به صورت کامل تحقق یافت و حضور مردم در پای صندوق های رای نشان داد آنان به انقلاب و ارزش های آن همچنان پایبند هستند؛.

وی افزود: همچنین این حضور نشان داد که مردم پایبندی کامل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دارند.

وی با قدردانی از رهنمود های رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و سران قوا همچنین از مردم و گروه های سیاسی که با توجه به شرایط حساس منطقه ای وارد عرصه شدند، تشکر کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: مردم و گروه های سیاسی براساس مسوولیت و شرایط کشور بدون کوچک ترین مشکل وارد صحنه مشارکت شدند.

مقیمی یادآور شد که به یاری خداوند و هوشیاری مردم انتخابات بدون هیچ تنش و مشکلی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تنظیم صورتجلسه ها بین شورای نگهبان و هیات های اجرایی هیچ مشکلی وجود نداشت و این انتخابات یک انتخابات باشکوه بود.

مقیمی ادامه داد: تاکنون تعدادی شکایت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک شکایت نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری داشته ایم.

وی همچنین ضمن تشکر از خبرنگاران گفت: خوشبختانه خبرنگاران حضور فعالی در روند برگزاری انتخابات داشتند به نوعی که هنوز جلسات این ستاد تمام نشده بود مردم از اقدامات ما مطلع بودند.

اقدامات ستاد انتخابات کشور از فروردین 94

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه به تشریح اقدامات ستاد انتخابات کشور پرداخت و یادآور شد: ستاد انتخابات کشور از فروردین ماه سال جاری تشکیل و حدود 30 جلسه تا زمان برگزاری انتخابات تشکیل شد که در این جلسات دو هزار و 100 مصوبه تصویب شد.

مقیمی گفت: همچنین حدود 900 جلسه استانی ستاد انتخابات کشور را داشتیم که 6 هزار و 700 تصمیم نبه دنبال داشت.

وی افزود: جلسات و نشست های کارشناسی و عالی ستاد انتخابات کشور را با شورای نگهبان، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال، صدا و سیما و همه دستگاه های مرتبط داشتیم.

وی یادآور شد: همچنین دو همایش سراسری با حضور استانداران، معاونین سیاسی، مدیران کل سیاسی و امنیتی، فرمانداران و روسای ستادهای انتخابات با حضور رییس جمهور، رییس مجلس، دبیرشورای نگهبان، معاون اول رییس جمهور، دادستان کشور و وزرای خارجه و کشور برگزار شد که دیدگاه های مختلفی در این همایش ها بیان شد که برای ما راهگشا بود.

وی به دیدار مجریان و ناظران انتخابات با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: رهنمودهای ایشان برای ما راهگشا بود که از این رهنمودها برای برگزاری انتخاباتی با شکوه استفاده کردیم.

وی ادامه داد: همچنین ما برای برگزاری انتخابات قانونمند به فرمانداران توصیه کردیم قانون دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را به خوبی مطالعه کنند و برای اطمینان آزمونی را برگزار کردیم که در مرحله اول 70 درصد پاسخ ها مثبت و در نهایت آزمون بعد همه فرمانداران نسبت به قانون انتخابات آشنایی لازم را پیدا کردند و تمامی اقدامات به استناد قانونی انجام شد.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: در این ایام لایحه شفاف سازی منابع مالی نامزدها در انتخابات را نیز به مجلس تقدیم کردیم که یک فوریت آن تصویب شد و آن را پیگیری خواهیم کرد که در انتخابات آینده پیگیری شود.

وی ادامه داد: اولین تفاهم ما با شورای نگهبان ادغام هیات های اجرایی دو انتخابات بود که یک گام مهمی برای برگزاری موفق انتخابات به حساب می آید.

مقیمی در خصوص اظهارات برخی  از نمایندگان مجلس مبنی بر دخالت نیروهای مسلح در انتخابات گفت: هر کس شکایتی  داشته باشد 2 روز وقت داشت که آن را به فرمانداری ها ارائه دهد ، بعد از طرح شکایت هیئت های نظارت و اجرایی با یکدیگر جلسه می گذارند و به آن رسیدگی می کنند.

وی افزود: یک مورد شکایت در خصوص انتخابات مجلس خبرگان داشتیم و چند مورد نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم که در طول مهلت 2 روز به دست ما رسیده است که این مهلت به پایان رسیده است و در مرحله بررسی شکایات قرار داریم.

مقیمی درباره شایعات در مورد مبنی بر عدم استعفای محمدرضا نجفی از سمت دولتی در استانداری اراک و انتخاب آن به‌عنوان نماینده مجلس، گفت: ما سمتی به‌عنوان معاونت اقتصادی در استانداری‌ها نداشتیم اما اگر مشکلی باشد به این موضوع نیز رسیدگی خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز