تقدیر ظریف از خبرنگاران هسته‌ای؛

خدا پدر این مردم را بیامرزد که باعث خوشحالی همه جناح‌ها شدند

۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ۱۵:۵۴:۱۳
کد خبر: ۳۸۰۱۵۸
خدا پدر این مردم را بیامرزد که باعث خوشحالی همه جناح‌ها شدند
مراسم تقدیراز خبرنگاران هسته ای در فضای کاملا صمیمی به همراه تیم مذاکره کننده در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مراسم تقدیراز خبرنگاران هسته ای در فضای کاملا صمیمی به همراه تیم مذاکره کننده در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. دکتر ظریف امروز در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه و در محل رفت و آمد دیپلماتیک، میزبان خبرنگاران هسته ای و سیاست خارجی بود. تیم رسانه ای در دو سال و نیم گذشته برای پوشش برنامه های هسته ای در کنار مردان دیپلماسی در تمامی ساعات حضور داشتند و نقش مخابره اخبار بر دوش آنان بود. حضور فعال، پرنشاط و شبانه روزی خبرنگاران رسانه‌ها در محل مذاکرات جلوه‌ای از تعهد رسانه‌ای بود که به عنوان دیپلماسی رسانه‌ای به یاری مردان دیپلماسی رسمی کشور رفتند و امروز از آنان تقدیر شد.

photo_2016-03-02_16-45-06

وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم مذاکره کننده درساعت 12:45 و دکتر عراقچی با کمی تاخیر در جمع خبرنگاران حضور یافتند و مراسم رسما رسما در ساعت 50: 12 آغاز شد.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای مراسم از تاخیر در اجرای مراسم عذرخواهی کرد و فرصت را به دکتر ظریف برای سخنرانی داد.

وزیر امور خارجه در ابتدای سخنان خود با همان لبخند همیشگی از خبرنگاران برای پوشش اخبار تشکر کرد و گفت: در طول مذاکرات دوستانی که دراتاق مذاکره و در صحنه مذاکرات بودند یک نوع فشار و نگرانی داشتند و دوستانی که در بیرون اتاق مذاکره بودند، یک نوع دیگری از اضطراب و دلواپسی را داشتند و به عبارتی مثل کسی که بیرون در اتاق عمل نشسته و منتظر است.

وی ادامه داد: عده ای هم در تهران منتظر اخبار بودند تا ویراستاری را انجام داده و به سمع و نظر مردم خوب ما برسانند. مادر پیری که عکسش در شبکه های اجتماعی منتشر شد که کنار تلویزیون دراز کشیده و منتظر بود که آخرین اخبار را به دست بیاورد و حتما در همان حال هم برای ما و شما و همه رسانه ها دعا می کرد. اگر دعای پدران ، مادران، پیران و شهدا نبود امروز به توفیق نمی رسیدیم. حال زمان آن است دست به دست هم بدهیم تا این دستاورد پس از سال ها تلاش و مقاومت و به ویژه مقاومت مردم به بهره برداری برسد. لذا من به خوبی می توانم درک کنم که دوستانی که بیرون اتاق مذاکره بودند چه روزگاری را گذراندند. همه دوستان تلاش کردند زحمت کشیدند و این تلاش کاملا در ادامه راهی که پیگیری شد، مهم و موثر است.

وزیر امور خارجه بااشاره به انتخابات 7 اسفند گفت: حضور مردم در انتخابات 7 اسفند، نشان دهنده عزم جدی مردم بود که اجازه ندهند هیچ خراش، مشکل، دلخوری آنها را از تعیین سرنوشتشان بر حذر دارد و اگر این حضور در سال 92 نبود این امکان فراهم نمی شد، که بتوانیم با اقتدار مذاکره کنیم .

ظریف ادامه داد:  به جای اینکه به دنبال خرده گرفتن باشیم همه با دقت تعهدات اجرایی طرف مقابل را رصد کنیم اما این رصد کردن برای مچ گیری نباشد بلکه برای اجرای تعهدات طرف مقابل باشد.

وزیر امور خارجه خطاب به منتقدان افزود : ما کمتر از شما برای رسیدن به هدف جدی نیستیم و برجام با تایید رهبری است. اگر منافع ملی اقتضا کند برگردیم، برمی گردیم. سرعت بازگشت ما از طرف مقابل بیشتر است و این بزرگترین تضمین حیات برجام است. آنها می دانند ما راحت تر می توانیم چند تا پیچ و مهره را سرهم کنیم؛ در حالی که ساختمان ایران هراسی شان به هم ریخته است. تا دیروز می گفتید کسی نخواهد آمد، و این هیاتها که اکنون می آیند البته ما هم با شما هم عقیده ایم که نباید واردات باشد. ما گشایش اقتصادی را برای سرمایه گذاری، گشایش روابط بانکی ، آوردن علم و فناوری جدید می خواهیم تا دیگر تحریم ناممکن باشد؛ نه آنکه انچنان ما را به واردات متکی کند که تولید ما هم دچار مشکل شود.

وی بااشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری با درک بسیارعمیقی که از شرایط کنونی کشور داشتند، امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند، چرا که ما از این طریق است که می توانیم با تبیین یک هدف مشترک علیرغم تفاوت های دیدگاهی که داریم به نتیجه برسیم.

وی اظهار داشت: خوشحالم بعد از انتخابات هر روزنامه ای را می خوانم همه اعلام پیروزی می کنند. امروز همه جناحها خوشحالند، خدا پدر این مردم را بیامرزد که باعث خوشحالی همه جناح ها شده اند.

در پایان مراسم نیز خبرنگاران هسته ای به یاد روزهای سخت مذاکرات و پس از صرف ناهار عکس یادگاری گرفتند .

بنابراین گزارش، در این مراسم عراقچی، تخت روانچی، بعیدی نژاد، سخنگوی وزارت امور خارجه حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز