قیمت نفت خام ایران اندکی کاهش یافت؛

هفته آرام بازار نفت

۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۰۹:۴۵:۰۳
کد خبر: ۳۸۰۸۵۱
هفته آرام بازار نفت
قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به ٢٦ فوریه (جمعه، هفتم اسفندماه) درحالی که هفته گذشته بیش از سه دلار افزایش یافته بود این هفته اندکی کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٦ فوریه (جمعه، هفتم اسفندماه) بدون تغییردر سطح ٢٩ دلار و ٥٦ سنت تثبیت شد؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٧ دلار و ٥٨ سنت بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با ١١ سنت کاهش به ٢٦ دلار و ٩٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٤ دلار و   ٧٨سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٢٩ دلار و ٣٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٣١ سنت افزایش نشان می دهد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هربشکه نفت خام دابلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به ٢٦ فوریه با یک دلار و ٤١ سنت افزایش، ٣١ دلار و ٣٢ سنت برای هر بشکه معامله شد؛ بیشترین افزایش در میان نفت خامهای شاخص به دبلیو تی آی اختصاص یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ١٤ سنت افزایش به ٣٣ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه رسید؛ همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٢٤ و یک سنت کاهش به ترتیب به ٢٩ دلار و ٦١ سنت و ٣٠ دلار و ٨٢ سنت رسید.

به گزارش شانا، در هفته مورد بررسی قیمتهای نفت خام همچنان دچار ضعف بوده اند و تحت تاثیر سخنان مقامهای نفتی قرار داشتند، گفته های وزیر نفت عربستان که اعلام کرد کاهش تولید نفت اتفاق نمی افتد به معنی تداوم قیمتهای پایین برای ماههای آینده تلقی شد.

افزون بر آن، با افزایش ارزش دلار نیز قیمتهای نفت خام تحت فشار قرار گرفتند، اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز اعلام کرد که ذخیره سازیهای نفت خام این کشور به رقم سه میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه افزایش یافته و به مجموع ٥٠٧ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه رسیده است که بالاترین رقم از سال ١٩٣٠ تاکنون به شمار می آید، انتشار این ارقام نیز توانست قیمتهای نفت خام را تحت فشار قرار دهد.

 

نظر شما