عبادی خبر داد؛

نخستین مشعل فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی روشن شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۱۱:۵۳:۳۰
کد خبر: ۳۸۱۸۲۶
نخستین مشعل فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی روشن شد
با آغاز مراحل آزمایش و راه اندازی نخستین ردیف پالایشی فازهای ٢٠ و ٢١ و روشن شدن مشعل این پروژه پارس جنوبی، گام نخست برای بهره‌برداری از پالایشگاه این فازها با گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ برداشته شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علیرضا عبادی سرپرست طرح توسعه فازهای ٢١ و ٢٠ پارس جنوبی از آغاز عملیات آماده‌سازی مسیرهای ورودی پالایشگاه این فازها خبر داد و گفت: مراحل راه‌اندازی واحدهای ردیف (Train) نخست و بویلرهای پالایشگاه با گاز شیرین فازهای ١٠ و ٩ آغاز شده است و به تدریج این بخش پالایشی با رسیدن به شرائط پایدار آماده دریافت و فرآورش گاز ترش خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز آزمایش توربوکمپرسورهای مسیر عرضه و صدور گاز تصریح کرد: هم اکنون ردیف نخست شیرین‌سازی آماده بهره‌برداری است و تا پایان اسفندماه با اتصال شبکه داخلی ارسال گاز پالایشگاه به خط لوله سراسری کشور، فراروش گاز شیرین از این فاز آغاز می‌شود.

سرپرست فازهای ٢١ و ٢٠ با بیان این‌که عملیات مربوط به مراحل راه‌اندازی ردیف دوم پالایشگاه نیز در حال انجام است، افزود: مراحل تکمیل مکانیکال این ردیف نیز تا پایان اسفندماه پایان می یابد.

وی همچنین از راه‌اندازی ردیفهای سوم و چهارم پالایشگاه این فازها در مرداد و شهریورماه سال آینده خبر داد و گفت: با تکمیل همه ردیفهای شیرین سازی، شرائط برای ورود گاز از سکوهای این فاز فراهم می‌شود.

به گفته عبادی، پس از اجرائی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تسهیل در روابط بین‌المللی، روند ساخت و توسعه سکوهای دریایی این فازها تسریع یافته و با توجه به تلاشهای مداوم عوامل اجرائی و مدیریتی این پروژه تحت نظارت کارفرما و بازدیدهای هفتگی مدیرعامل و مسئولان شرکت نفت و گاز پارس از روند ساخت سکوها در یارد خرمشهر، پیش بینی می‌شود برنامه تکمیل، بارگیری و نصب این سازه‌ها در زمان مقرر صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز