مسعود پزشکیان مطرح کرد؛

استفاده از پسابرجام برای رفع بیکاری و گرانی

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۱۳:۳۶:۱۰
کد خبر: ۳۸۱۸۹۵
استفاده از پسابرجام برای رفع بیکاری و گرانی
قانون نانوشته‌ای اینطور حکم می‌کند که «اشتغال» از معیارهای اصلی قضاوت درباره مطلوب یا بحرانی بودن جامعه است و دقیقا به همین دلیل انتظار، این است که دست اندرکاران و آنهایی که تصمیم گیر هستند همه هم و غم خود را به کار بگیرند تا بلکه «بیکاری» اگر ریشه کن هم نشد، روز به روز کمرنگ‌تر شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دولت یازدهم در شرایطی سومین سال فعالیت خود را سپری می‌کند که با شعار «اعتدال سیاسی، تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی» از مردم رای گرفت، آن هم در شرایطی که جامعه از دو معضل نرخ بالای تورم و بیکاری رنج می‌برد و کارگران در این میان بیش از دیگران تحت فشار قرار دارند.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز تاکید دارد که مسئولان اقتصای باید هم و غم خود را به کار بگیرند تا مشکل گرانی و همچنین بیکاری را برطرف کنند، چرا که چون این دو پدیده، تاثیر مستقیمی در زندگی مردم دارد و واجب است که تدابیر لازم اندیشیده شود تا جامعه، هم از شر گرانی خلاص شود و هم اینکه فضای اشتغال را فضایی پررونق ببیند.

این چهره اصلاح‌طلب همچنین با گفتن اینکه «شرایط حساسی در کشور مشاهده می‌شود»، ادامه داد: باید دستگاه‌ها و نهادهای دیگر هم دولت را در راستای کاهش مشکلات یاری رسانند تا بلکه از این طریق، کاهش مشکلات اقتصادی تحقق یابد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه گره هسته‌ای بعد از چندین سال باز شد و نظام بین الملل در حال مشاهده اجرای معاهدات برجام هم از سوی ایران و هم از جانب ۱+۵ است، می‌توان منتظر این بود که فضایی مطلوب برای تلاش در راستای کاهش مشکلات به وجود آید، چرا که از طریقِ رابطه داشتن با کشورهای دیگر می‌توان معایب موجود را به حاشیه راند.

عضو کمسیون بهداشت مجلس نهم همچنین گفت: در یک دهه گذشته محدودیتهای زیادی از سوی جامعه جهانی به ایران تحمیل شد و انواع و اقسام مشکلات، گریبان اقتصاد را گرفت تا نتیجه این باشد که شرایط دشواری به مردم تحمیل شود. دقیقا به همین دلیل حالا که تیم مذاکره کننده هسته‌ای، توانست با غرب و آمریکا به تفاهم اولیه برسد، موجی از خوشحالی و امیدواری به لایه‌های مختلف جامعه تزریق شده و انشاءالله دولت و همه نهادهای دیگر در کنار دیگر تلاش خواهند کرد تا بلکه وضعیت از اینی که هست، بهتر شود. پس تاکید این است که دولت نیازمند کمک دستگاه‌های دیگر است تا بتواند میزان رضایت را به بالا‌ترین شکل ممکن خود برساند.
 
به گزارش برنا به نقل از آستان، مسعود پزشکیان در پایان سخنانش همچنین اظهار داشت: البته مردم باید این نکته را در نظر داشته باشند که حل مشکلاتی که در طول ۱۰ سال تحریم به کشور تحمیل شده، راحت نیست و لازم است تا هم پتانسیلهای کافی در اختیار مجریان کشور گذاشته شده و هم اینکه فرصت کافی داده شود. اینکه توقع داشته باشیم مثلا چند ماه بعد از توافق نهایی مشکلاتی از قیبل گرانی، بیکاری و.... همه به یکباره حل شوند، نمی‌تواند منطقی باشد و فقط موجب به وجود آمدن نا‌امیدی در بین مردم خواهد شد. البته این حق طبیعیِ مردم است که توقع داشته باشند، مساله اشتغال و مشکل گرانی هر چه زود‌تر حل شود تا بتوانند آرامش لازم را داشته باشند.
نظر شما