وزیر اقتصاد:

سامانه جامع گمرکی زمینه تعاملات ناسالم را از بین برده است

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۳:۳۸:۲۶
کد خبر: ۳۸۲۳۱۸
سامانه جامع گمرکی زمینه تعاملات ناسالم را از بین برده است
وزیر امور اقتصادی و دارایی در تازه ترین اظهارات خود درباره سامانه جامع گمرکی گفت: خوشبختانه سیستم نوین گمرکی فعال شده و زمینه تعاملات ناسالم با گمرک هم از بین رفته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ علی طیب نیا وزیر اقتصاد گفت: این روزها شاهد اعتراض ها از طرف کسانی هستیم که مایلند تعاملات ناسالم با گمرک برقرار کنند، اما امکانش برای آنها وجود ندارد.

وی اظهارداشت: یکی از دوستان گفتند، کسانی مراجعه کرده بودند و می پرسیدند به چه کسی و در کجا باید پرداخت کنیم؟ چرا که سیاست ما به طور کلی در گمرک و مالیات این است که ارتباط بین مأموران مالیاتی و گمرکی با مشتریان باید قطع شود و خوشبختانه در گمرک این اتفاق افتاده است.

طیب نیا گفت: کالایی که از بندرعباس وارد کشور می شود، اظهارنامه مربوط به آن در مشهد مورد بررسی قرار می گیرد و بخش دیگر آن در تبریز رسیدگی می شود؛ یعنی واردکننده فرد مشخصی را به عنوان طرف مقابل خود نمی شناسد.

به گزارش ایرنا، سامانه جامع گمرکی ( پنجره واحد تجارت فرامرزی ) پانزدهم مهرماه 1393 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

معاون اول رئیس جمهوری در مراسم رونمایی از سامانه جامع گمرکی با ابراز خرسندی از اقدامات گمرک در زمینه تسهیل تجارت گفته بود : گمرک یکی از کلیدی ترین سازمان ها برای تجارت خارجی است و به همین دلیل برای تسهیل امور گمرکی باید قدم های بیشتری برداشته شود.

به اعتقاد وی، راه اندازی سامانه ها و ایجاد تسهیلات مختلف در بسیاری از گمرک های کشور موجب شده تا برای ترخیص کالا معطلی نداشته باشیم و سرعت کار افزایش یافته است.

جهانگیری با ابراز امیواری از اینکه فعالیت گمرک 24 ساعته شود؛ یکی از اقدام های مفید و موثر برای کاهش زمان ترخیص کالا و هزینه فعالان اقتصادی را، طرح پنجره واحد تجاری دانست که همه دستگاه ها باید برای اجرای کامل و سریع آن کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز