مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دست و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛

ورود افزون بر چهار میلیون مسافر به قشم در سال ۹۴

۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۰۸:۴۳:۳۷
کد خبر: ۳۸۲۴۹۹
ورود افزون بر چهار میلیون مسافر به قشم در سال ۹۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دست و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ورود چهار میلیون مسافر به جزیره قشم از ابتدای سال 94 تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، عبدالجواد کمالی گفت: برای نوروز 95 نیز با ایجاد بسترهای مناسبی همچون کمپینگ، اکوکمپ، کاشانه مهمان و ارائه خدمات ویژه به مسافران، نوروزی به یاد ماندنی برای گردشگران رقم می خورد.

وی ادامه داد: نوروز سال آتی 52 هتل با ظرفیت هفت هزار تخت و 30 کاشانه مهمان در روستاهای جزیره، آماده اسکان و خدمات دهی به گردشگران نوروزی قشم هستند.

کمالی افزود: برای نوروز 95 کیفیت ارائه خدمات به گردشگران در اولویت این سازمان قرار گرفته و برای اسکان مسافران نوروزی تدابیر ویژه ای اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات به مسافران نوروزی در جهت افزایش رضایتمندی گردشگران هدف گذاری شده است، ادامه داد: با افزایش کیفیت خدمات دهی در نوروز امسال شاهد افزایش ماندگاری مسافران در جزیره بودیم و در نوروز 95 نیز پیش بینی می شود که این آمار رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال جاری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنابع دست و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بهبود راه های ارتباطی دسترسی به جاذبه های طبیعی و تاریخی قشم را گامی مهم در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران دانست و افزود: مناسب سازی اسکله کندالو، ایجاد راه دسترسی جدید به جنگل های حَرا (مانگرو) از طریق روستای «گَوَرزین» و ایجاد پیست شترسواری و پرورش اسب در این روستا، از مهمترین این اقدامات است.

کمالی با بیان اینکه بخش عمده ای از کمپینگ های قشم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، گفت: این استراحت گاه ها در روستاهایی همچون صَلَخ و هلر و شهرهای سوزا و درگهان و در کنار جاذبه های گردشگری و طبیعی احداث شده اند.

وی وجود سه گونه دلفین در سواحل قشم را از مزیت های گردشگری این جزیره دانست و افزود: این دلفین ها در کنار جنگل های حرا، جزیره هنگام و جزیره لارک، زندگی می کنند و گردشگران می توانند از دیدن این گونه های زیبای جانوری به صورت طبیعی لذت ببرند.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر مزیت های آب و هوایی جزیره قشم در ایام نوروز، وجود جاذبه های مختلف از جمله لاک پشت های پوزه عقابی، دلفین ها، جزایر ناز، گنبد نمکی، تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، جنگل های حرا، دره تندیس ها، بندر تاریخی لافت و مراکز خرید بزرگ و ارزان در قشم و درگهان، شرایط مناسبی برای ورود خیل عظیم گردشگران فراهم کرده است.

از طرف دیگر با سرد شدن هوای نقاط مختلف ایران در نیمه دوم سال، این جزیره به دلیل آب و هوای معتدل، پذیرای خیل گردشگر داخلی و خارجی است که اوج این سفرها را می توان در تعطیلات نوروز مشاهده کرد

نظر شما