آیت‌الله امامی کاشانی:

آزمایش موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد

۱۳۹۴/۱۲/۲۱ - ۱۳:۰۷:۳۹
کد خبر: ۳۸۳۲۲۱
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آزمایش موشکی ارتباطی به برجام ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز 21 اسفند ماه ضمن تشکر از مردم برای شرکت در انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: حضور مردم و استقبال از صندوق‌های رأی تهدیدی برای دشمنان است.

وی در ادامه با اشاره به شأن مجلس خبرگان و موضوع حکومت و حاکم اسلامی ابراز کرد: اگر رئیس یک کشور فاسد باشد، حدودها و قوانین از بین می‌رود. بنابراین باید کسی بر کشور حکومت کند که عادل باشد و حلال و حرام را بداند که این وظیفه در عصر غیبت کبری به عهده فقیه جامع‌الشرایط قرار دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی در همین باره اضافه کرد: اگر به رؤسای کشورها نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که به ملت‌های خودشان ظلم دارند و اگر چنین نیست به ملت‌های کشورهای دیگر ستم می‌کنند و چنانچه به ملت‌های دیگر به طور مستقیم ظلم نمی‌کنند اما در آن شریک هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: دنیای غرب ولو اینکه به رفاه مردم خود پایبند است اما دیگران را شکار و آنها را استعمار و استثمار می‌کند.

آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: از زمان حضرت امام خمینی(ره) تاکنون که مقام معظم رهبری حضور دارند، ایران نسبت به ملت‌های دیگر تعرض و تعدی نداشته و دنیا نیز این موضوع را می‌داند. پایبند بودن جمهوری اسلامی به حقوق، دین، فرهنگ و اقتصاد مردم و تحریک و ترغیب سه قوه برای عمل به آن، از هویت حاکم آن نشأت می‌گیرد. 

وی با اشاره به سه اصل یاد شده از سوی رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس خبرگان اظهار داشت: یکی از اصولی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند، مسئله شتاب و پیشرفت علمی بود. اظهار نگرانی و ناراحتی دنیا از آزمایش موشک‌های اخیر براساس همین پیشرفت و شتاب علمی است.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: ملت و کشور ایران مگر می‌تواند کاری نکند که در امنیت باشد. ایران بایستی امنیت خود را حفظ کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کشورهای منطقه علیه ایران تصریح کرد: دشمنانی که در اطراف ما هستند به دلیل آنکه ایران به لحاظ علمی جلو رفته، جرأت نمی‌کنند که برنامه و شیطنت علیه ما درست کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای تأمین امنیت خود اقدام به آزمایش موشک‌های قیام و قدر کرده است گفت: ایران به هیچ جایی کاری ندارد و تا الان هم نشان داده که کاری نداشته است. برجام نشان داد که ایران اهل مذاکره است و همواره می‌خواهد تا کارها با صلح و مذاکره رفع شود.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه خاطر نشان کرد: ایران برای تأمین امنیت خود مجبور است که به وسایل جنگی اهمیت بدهد و نمی‌شود که رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در برابر تحریم‌ها، امنیت خود را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه آزمایش موشک‌ها هیچ ارتباطی به برجام ندارد گفت: این مسئله را خود غربی‌ها هم می‌دانند و به آن اذعان کرده‌اند. دشمنان علیه ایران دندان تیز می‌کنند و ایران هم به امنیت خود پایبند است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی بعنوان سومین اصل ذکر شده از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان خبرگان گفت: مجلس شورا وظایفی دارد و بایستی قوانینی را جهت رشد اقتصاد تصویب کند و دولت نیز باید به آیین نامه‌های وزارتخانه‌ها که جلوی رشد و شکوفایی اقتصاد را گرفته، رسیدگی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز