امروز در مجلس:

طرح ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان اصلاح شد

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۰۸:۳۷:۲۲
کد خبر: ۳۸۳۹۱۶
طرح ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان اصلاح شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان را اصلاح کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه جهت تامین نظر شورای نگهبان و رفع ایرادات وارده به طرح دو فوریتی ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان، این طرح را برای بار دوم با 154 رأی موافق، 3 رأی مخالف، 8 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در جلسه علنی اصلاح کردند.

بر اساس ماده واحده این طرح، از تاریخ ابلاغ این قانون، به کار گیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخریدشده یا بشوند، در دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهرماه 1386 و تمامی دستگاه هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند، ممنوع می باشد.

تبصره یک- مقامات مذکور در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آن و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه از شمول این قانون مستثنی می باشند.

پیش از قرائت ماده الحاقی علی لاریجانی در تذکری به کمیسیون اجتماعی گفت: شما فقط باید ایرادات شورای نگهبان را برطرف کنید این که بخواهید ماده ای به طرح گذشته الحاق کنید خلاف آیین نامه داخلی است و نمی توانید این کار را انجام دهید.

در تبصره الحاقی آمده بود: به کار گیری بازنشستگان در شرکت های طرف قرارداد دستگاه های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع می باشد.

در نهایت رئیس مجلس اجازه قرائت این تبصره را در جلسه علنی برای رای گیری نمایندگان صادر نکرد و کمیسیون اجتماعی مجاز به ارائه آن نشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز