قیمت نفت ایران به مرز ٣٢ دلار رسید

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۲:۳۱
کد خبر: ۳۸۳۹۷۸
قیمت نفت ایران به مرز ٣٢ دلار رسید
قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به ٤ مارس (جمعه، ١٤ اسفندماه) درحالی که هفته گذشته اندکی کاهش یافته بود بیش از دو دلار افزایش یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٤ مارس (جمعه، ١٤ اسفندماه) با ٢ دلار و ٢١ سنت افزایش به ٣١ دلار و ٧٧ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٨ دلار بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با دو دلار و ٥٢ سنت افزایش به ٢٩ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٥ دلار و ٢٥ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣١ دلار و ٤٦ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، دو دلار و ٣١ سنت افزایش نشان می دهد.

هربشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به ٤ مارس با سه  دلار و ٣٤ سنت افزایش، ٣٤ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه معامله شد؛ بیشترین افزایش در میان نفت خامهای شاخص به دبلیو تی آی اختصاص یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با دو دلار و ٥٠ سنت افزایش به ٣٦ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه رسید؛ همچنین قیمت نفت خام شاخص دبی و عمان نیز با یک دلار و ٩٦ و یک دلار و ٩٧ سنت افزایش به ترتیب به ٣١ دلار و ٥٧ سنت و ٣٢ دلار و ٥٩ سنت رسید.

احتمال توافق کشورهای اوپک و غیر اوپک برای تثبیت تولید به تقویت قیمتهای نفت کمک کرد، علاوه بر آن بررسیهای خبرگزاری بلومبرگ نشان می دهد که تولید کنندگان نفت اوپک تولید خود را کاهش داده اند.

 

نظر شما