ویژگی‌های جالب فضای پیام نوروزی رئیس جمهوری

۱۳۹۵/۰۱/۰۱ - ۰۸:۴۵:۲۱
کد خبر: ۳۸۵۴۶۲
ویژگی‌های جالب فضای پیام نوروزی رئیس جمهوری
پیام نوروزی دکتر حسن روحانی در محوطه باز دفتر رئیس جمهور ضبط شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، پیام نوروزی دکتر حسن روحانی در محوطه باز دفتر رئیس جمهور ضبط شده است. طبیعت زیبای آن در عین سادگی بسیار  سرزنده، شاد و چشم نواز است. سبزه زار گسترده آن با ردیف مرتب شمشادها در دوردست و سروی صخره‌ای خرامیده در گوشه راست تصویر و آن طرف‌تر، درختهای تنومند و استوار، همه بخشهایی از باغ ایرانی هستند که چون کشور پهناور ایران سرشار از زندگی، طراوت و ثروتهای طبیعی است.

 درسمت چپ و پشت پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، تنه ستبر چناری کهنسال، بومی ترین درخت ایرانی  قرار دارد  که یادآور ریشه‌های عمیق تمدن کهن ایران است. در فضای دور دست  تنه‌های  چشم نواز درختان سپیدار، استوار و محکم سر به آسمان برده اند و نشانی از روحیه مقاومت و ایستادگی مردمند. گلهای زرد و قرمز و نارنجی در ایوان پشت سر نماد زیبای شکوفندگی هستند که شکوفه های درخت بخشنده بادام چون چتری بر بالایشان گسترده شده است.

در جلوی این شاهکار آفرینش فرشی گسترده شده با طرح گنبد مسجد شیخ لطف الله که هر دو شاهکار هنر ایرانی‌اند. میز با ترمه های قرمز رنگ یزدی تزئین شده و در کنار قاب عکس امام و آقا، پلاک قلمزنی اصفهان با طرح بته جقه این سرو سر به زیر و مزین به نام مبارک حضرت زهراست تا یادمان بماند سال 1395 با سالروز ولادت آن حضرت هم آغاز و هم پایان می یابد. از همین رو دسته‌ای گل یاس پای پلاک بته جقه ریخته شده در کنار قرآن که عضو همیشگی سفره‌های نوروزی ایرانی است. و به جز اینها تنگی بلورین قراردارد که به جای ماهی‌هایی جایشان در قناتها و حوضها و برکه هاست، قدر اندکی آب و نارنجی خوش رنگ و آب را در برگرفته. آن آب کم به نشان کمی این روزهای منابع آبی کشور و هشداری ظریف به این موضوع است و نارنج زیبا و خوش عطر که هارمونی دلپذیری با رنگ گلهای پشت سر دارد میوه‌ای ایرانیست که در ادبیات فارسی نماد آتشی در میان سبزیست.  در برخی مناطق در تمام فصول سال می‌توان آن را برروی درخت دید و در حالیکه هنوز میوه سال گذشته بر درخت است میوه‌های جدید هم در حال رسیدن هستند.

«ما ز بالاییم و بالا می‌رویم» نام اثر حجمی هنرمند استاد سید رضا غازی راد است که برای ضبط پیام نوروزی به مجموعه نهاد ریاست جمهوری هدیه شده است. پرنده‌ای سپید که از دل لاله‌ای به سوی بالا در اوج است. این اثر لابه لای درختهای باغ به یاد شهیدان میهن اسلامی قرارداده شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز