به دعوت نواز شریف؛

رییس جمهوری به پاکستان سفر می کند

۱۳۹۵/۰۱/۰۴ - ۱۰:۲۳:۰۶
کد خبر: ۳۸۵۷۷۹
رییس جمهوری به پاکستان سفر می کند
رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رییس‌جمهور و نخست وزیر پاکستان، به اسلام آباد سفر می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا ، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور ضمن اعلام این مطلب افزود: سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی هم‌چنین در پاسخ به سفر سال گذشته آقای نواز شریف، نخست پاکستان به تهران، صورت می‌گیرد.

او افزود: توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور همسایه، به‌ویژه بررسی گسترش همکاری‌های اقتصادی در فضای پسا برجام از مهم‌ترین محورهای سفر رییس‌جمهوری به اسلام‌آباد خواهد بود.

وی با اشاره به این که "پاکستان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین همسایه مسلمان کشورمان است" افزود: تبادل نظر در خصوص مسایل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی؛ و هم‌چنین رایزنی درباره اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی با هدف وحدت هر چه بیش‌تر جهان اسلام بخش دیگری از مذاکرات سران دو کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور ادامه داد: امضای چندین سند، از جمله سند راهبردی همکاری تجاری ۵ ساله دو کشور و نیز اسنادی در حوزه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی، رسانه‌یی و بهداشتی و پزشکی در حضور سران دو کشور انجام خواهد شد.

اسماعیلی در پایان افزود: رییس جمهوری را در این سفر چند نفر از وزیران و اعضای هیات دولت همراهی می‌کنند و اتاق‌های بازرگانی دو کشور نیز طی این سفر در همایش مشترکی راهکارهای توسعه همکاری بخش‌های خصوصی را بررسی و قراردادهایی نیز امضاء می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز