داریوش قنبری در گفت و گوی عیدانه با برنا:

انتخابات و برجام کشور را از قهقرا به آبادی کشاند/ پیروزی اصلاح‌طلبان مهمترین اتفاق داخلی در سال ۹۴ است

۱۳۹۵/۰۱/۰۵ - ۰۵:۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۸۵۸۵۴
انتخابات و برجام کشور را از قهقرا به آبادی کشاند/ پیروزی اصلاح‌طلبان مهمترین اتفاق داخلی در سال ۹۴ است
نماینده مجلس در دوره هفتم و هشتم گفت: انتخابات و برجام در سال 94 سرنوشت ایران را از قهقرا به سوی آبادی و توسعه کشاند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، داریوش قنبری نماینده مجلس در دوره هفتم و هشتم در گفت و با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری اتفاقات و تحولات در سال 94 را فقط معطوف به داخل ندانست و گفت: ایران در سالی که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در سیاست داخلی و خارجی بود. اما دو اتفاق مهم در طول سال 94 سرنوشت ایران را از قهقرا به سوی آبادی و توسعه کشاند.

وی پیروزی قاطعانه اصلاح طلبان و اعتدال گرایان را مهم ترین رخداد در عرصه داخلی خواند و اظهار داشت: علیرغم اینکه افراطیون برای انتخابات برنامه و طرح ویژه ای داشتند تا بر اکثر کرسی های مجلس بنشینند، اما انتخاب هوشمندانه مردم باعث شد این مهندسی به جایی نرسد و در مجموع اصلاح طلبان با حداقل کاندیدای که در این دوره داشتند به یک دستاورد مهم رسیدند.

قنبری ادامه داد: ما شاهد بودیم در حوزه هایی که اصلاح طلبان امکان رقابت نداشتند اصولگرایان دارای چندین کاندیدا بودند، البته با اینکه نیروهای مستقل وارد میدان شدند و خودشان را نزدیک به اصلاح طلبان معرفی می کردند اما در واقع تمایل اصولگرایانه داشتند و اغلب آنان نزدیک به جبهه پایداری بودند.

وی یاد آور شد: رد صلاحیت های گسترده عرصه را برای اصلاح طلبان تنگ کرد، اما آنان با پشتوانه عظیم مردم پا درمیدان رقابت گذاشتند و فضا به نفع نیروهای معتدل و اصلاح طلب تغییر یافت.

نماینده پیشین مجلس برجام را مهم ترین دستاورد تاریخی در سال گذشته دانست و بیان کرد: در سیاست خارجی شاهد بودیم با تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده و رئیس دولت تدبیر و امید  برجام به یک فرجام رسید .

وی خاطر نشان کرد:ایران تنها کشوری بود تحت اشغال قرار نگرفت و نیروهای نظامی وارد آن نشدند.ما شاهد بودیم کشورهای که شرایطی مشابه ایران داشتند دیگر به روال ثابت بازنگشتند، اما خوشبختانه با درایت آقای روحانی قضیه هسته ای ایران به نیکی خاتمه یافت .

وی تصریح کرد: برنامه هسته ای ایران می توانست یک تهدید جدی علیه تمامیت ارضی کشور باشد، دشمنان تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند تا به بهانه قضیه هسته ای ایران را مورد حمله و هجمه قرار دهند و حتی گزینه تهاجم به کشور روی میزدشمنان بود، اما با هوشیاری دولت برجام به ثمر نشست.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات 7 اسفند از سوی ملت ایران حاوی پیام بود، گفت: پیام انتخابات از سوی مردم بسیار روشن و مشخص بود. شرکت مردم در انتخابات نشان داد آنان خواستار تنش زدایی در سیاست خارجی هستند و خواهان  گسترش روابط و از سوی دیگر خواستار گسترش حقوق شهروندی در کشور هستند و می خواهند موانعی که از گذشته باقی مانده است، برطرف شود.

قنبری در ادامه گفت: یادمان نرود افراطیون در قضیه برجام مقابل منافع ملت ایستادند و همسو با اسرائیل و عربستان شدند و سعی داشتند با مانع تراشی نگذارند اتفاقات مثبتی که این روزها شاهدش هستیم، رخ دهد.همان افرادی که با قدرت تحت اختیارشان رد صلاحیت های گسترده را به راه اندختند و می خواستند همچون گذشته زمام امور را به دست بگیرند، اما مردم به خوبی آن ها را رد صلاحیت کردند و راه را برای توسعه و پیشرفت این مملکت به مسولان نشان دادند.

قنبری سال 95 را سال رونق اقتصادی برای ایران دانست و گفت: امسال سالی است که شاهد رونق و رشد اقتصاد خواهیم بود، همان اقتصادی که در دوره آقای احمدی نژاد به رشد 6- رسیده اما با پیش بینی کارشناسان به عدد 7 خواهد رسید.

وی در پایان گفت:مردم ما هوشیار هستند و می دانند کجا چه قدمی بردارند. امیدوارم مردم به حقی که برای آن به پای صندوق های رأی آمدند، برسند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز