علی بیگدلی در گفت و گوی عیدانه با برنا:

دودستگی در اجرای برجام باید به قدرت واحد تبدیل شود/ دلواپسان سعی در مقابله با برجام دارند

۱۳۹۵/۰۱/۰۵ - ۰۵:۲۵:۴۸
کد خبر: ۳۸۵۸۵۵
دودستگی در اجرای برجام باید به قدرت واحد تبدیل شود/ دلواپسان سعی در مقابله با برجام دارند
کارشناس مسائل بین الملل گفت: یکی از مشکلات داخلی در اجرایی شدن برجام، تنوع کانوهای قدرت بوده و باید این دو دستگی به یک قدرت واحد منجر شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری ضمن تاکید بر موفقیت دولت در برجام اظهار داشت: مذاکرات بعد از تلاش شبانه روزی تیم مذاکره کنند به فرجام رسید و امیدوارم برجام 2 نیز با کمک مردم و مسولان به نتیجه برسد.اما اجرایی شدن برجام نیازمند رفع مشکلات داخلی و خارجی است و این مشکلات باعث شده اجرایی شدن برجام با موانع رو به رو شود.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن برجام باید مطابق قوانین بین ا‌لمللی عمل کنیم که خودش نیازمند زیرساخت های لازم است. اما از سوی دیگر دولت با مهم ترین چالش یعنی حضور دلواپسان در داخل رو به رو است‌، که سعی می کنند با برجام مقابله کنند .

وی با اشاره به رزمایش های اخیر گفت: همچنین یکسری عوامل در حوزه خارجی در اجرایی شدن برجام تاثیرگذار است، مانند پرتاب موشک ها و واکنش های تند شورای امنیت سازمان ملل که می تواند پیامدهایی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات داخلی در اجرایی شدن برجام، تنوع کانوهای قدرت بوده و باید این دو دستگی به یک قدرت واحد منجر شود.

بیگدلی حل مشکلات اقتصادی را الویت اول کشور دانست و عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاضر که در جامعه وجود دارد باید راه حلی برای برون رفت از آن پیدا کرد که اگر چنین نشود قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهوری بیشتر تمایل داشتند که مجلس جدید آرام باشد تا فضا برای اجرای برجام محیا شود، اما در مجلس نهم برخی نمایندگان بدنبال تقابل با دولت بودند.

این کارشناس روابط بین الملل در پایان گفت: امیدوارم سال جدید، مشکلات مردم مرتفع شده و شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز